Gå til innhold

Onlinespilling...hvilket?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kaste meg inn på online spilling etter mange år med utelukkende single player fiksering. Jeg lurer på on noen vil anbefale noen gode mmorpgs. Jeg sikler litt på Star Wars galaxies, men har hørt at det tar lang tid før man kommer igang.

Jeg spiller endel, men har ikke muligheten til å sette av faste tider på døgnet eller være på i flere timer av gangen.

I tillegg lurer jeg på hvordan det fungerer om man må pause el. slå av maskinen av ymse grunner? Vil jeg ha spilt i timesvis til ingen nytte, eller blir figuren bevart automatisk? Er man avhengig av å hele tiden avtale tid og sted med andre spillere rundt om i verden for å få spilt sammen på oppdrag og liknende? (Jeg antar at de fleste mmorpgs har samme rutine på dette).

 

All hjelp vil bli verdsatt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet mitt med Star Wars Galaxies er det motsatte av hva du har hørt, nemlig at man blir utrolig kjapt 'ferdig' med spillet, det å bli Jedi tar en god stund, men de har visst eller skal få et annet system for å bli Jedi enn da jeg spilte. Men ellers går det ganske kjapt, lite med interessante quests, osv.

 

Når det gjelder avataren (spilleren din) så blir den lagret automatisk hele veien, så det er ingenting man trenger å bekymre seg for.

 

Når det gjelder klokkeslett... spill som har så mange spillere som Star Wars Galaxies finner du nesten alltids noen å dra ut og gjøre noe med uansett tid på døgnet, men da jeg spilte hadde jeg en avatar på en amerikansk server og en på en europeisk.

 

Nå for tiden spiller jeg ikke noe MMORPG, men jeg skal jeg gå i gang med Everquest II da det kommer ut. Satser på at det blir bra, det høres ganske lovende ut.

Endret av General_Wang
Lenke til kommentar

Mens vi venter på World of Warcraft, spiller jeg SWG. Det er egentlig ganske rett at man blir ferdig fort, men det går ut på hvor mye du spiller. Blir det 2-4 timer per dag kan man være "ferdig" med characteren sin etter noen uker. Det som er tingen med SWG er at du da kan "gi opp" noen av skillsa og prøve nye "professions", hvis du da ikke liker den charactern du allerede har. Jeg var litt skeptisk til SWG i begynnelsen, men synes nå det er ganske bra.. :)

Lenke til kommentar

Som et par kommenterer her er SWG tvert i mot slik at du fort kommer i gang, men også fort har opplevd det meste av det som er å oppleve. Du når "toppen" i løpet av en uke eller to om du spiller litt. For all del, SWG er et meget godt spill, men jeg tror det har større "gjennomtrekk" av spillere enn en del andre MMORPG's.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...