Revenger Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Fikk nylig en telefon fra en kompiss av meg som var en smule irritert, ADSL modemet hans hadde tatt kvelden. Jeg spurte hva som var galt og han sa det lyste konstant på et rødt lys hvor det står STA. Etter en del frem og tilbake sa jeg det var best om han ringte telenor og tok det opp med de, siden jeg ikke har tid til å springe rundt å sjekke hver gang det er noe galt hos telenor kunder. Etter noen dager hadde han fått besøk av bravida for å sjekke hva som kunne være galt. De hadde kommet fram til at modemet var ødelagt pga. telefonen ikke gikk innom splitteren. Nå har jeg ikke grundig nok kunnskap på dette området til å uttale meg bastant om at dette ikke stemmer, men det høres en smule merkelig ut. Jeg har montert en del ADSL (gjør det selv pakker) hos folk som absolutt skulle hatt montør, men som har tenkt mer på pengene Og mener å huske at om telefonen ikke går innom splitteren så mister man linjen til ADSL hver gang telefonen tas opp. Har aldri hørt at dette skal kunne føre til feil på modemet. Som sagt har jeg ikke allverden med kunnskap på området så det er mulig jeg tar feil. Telenor mener det er kunden sitt ansvar å montere dette korrekt, og det er jo forsåvidt greit nok. Men i dette tilfellet er det slett ikke kunden som har montert utstyret.. Det ble montert av bravida da de bestillte pakken, og da må det da være deres ansvar å montere utstyret korrekt? Telenor er lite samarbeidsvillig og nekter å innrømme noen feil, selv om det altså er DE som evt. har koblet dette feil og dermed gjort skade på eget utstyr. Om det er noen som har mer peiling på ADSL modem og oppkobling av slikt er jeg takknemlig for svar. Om noen andre har hatt lignende problemer og funnet løsning må dere gjerne poste det her.
reybr Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Nå kjenner jeg riktignok ikke noe særlig til det Nokia modemet kameraten din har (regner med at det er det ettersom det er en lampe som heter STA), men å koble opp et ADSL modem utenom splitter skal IKKE ødelegge modemet. Support / kundeservice hos andre ISPer ber jo kunder koble utenom splitter, for å sjekke om det er denne det er noe galt med hvis modemet ikke syncer. Ville ikke trodd at de gjorde det hvis det var en sjans for at modemet ble ødelagt
knut-eirik Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Hei. ADSL modemet mister synce`n når telefonen blir brukt pga at da har telefonen prioritet på linja. Enkelt fortalt så går det 2 lednere til tlf og 2 ledere tilbake til uttaket og videre i systemet. For optimal funksjonalitet tlf inn-->splitter --->modem og --->telefon, da kan du bruke ADSL selv om telefonen blir brukt.
Revenger Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Skrevet 18. mai 2004 Takker for svar, skal ta meg en tur nedover å kikke litt på det modemet. Tror også det er et Nokia modem (et av de svarte stående). Mener å ha sett det for en stund siden. Gruer meg litt til å ringe telenor, de er gjerne heller vanskelig å ha med å gjøre over telefon, da en del av de som sitter på kundesupport virker noe fraværende. Jaja, skal ta meg en prat med de så snart som mulig. Takk til de som allerede har postet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå