Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virus gjennom Internet-streaming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et spørsmål jeg egentlig trodde at jeg visste svaret på, men etter at hele organisasjonen mottok et notat fra IT-ansvarlig må jeg spørre likevel.

Kan det stemme at man kan få maskinen virusinfisert (orm e.l) ved å lytte til internet-radio (streaming). Jeg må si at dette høres særdeles tvilsomt ut, og heller et forsøk på å dempe folks bruk av Internet. Dette kom sammen med andre heller merkverdige begrunnelser på bedriftens dataproblemer i det siste. (Det bør også nevnes at "IT-ansvarlig" ikke akkurat er utdannet innen dette feltet, og mer selvlært). Vil gjerne ha dette avkreftet/bekreftet før jeg eventuelt sier noe, og eventuell i hvilken grad risikoen er der.

Mvh

Thomas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vere sikkerhetshull i eventuell programvare som brukes i streaming, men det er ingen generell svakhet ved streaming protokoller som lar deg få virus.

Det skader jo ikke å spørre han IT-Ansvarlige.

Skrevet

Jeg har snakket med han tidligere, og ifølge han er streaming omtrent roten til alt vondt. Nå bruker jeg ikke dette på jobben selv, men jeg tviler sterkt på at å lytte på P4 eller radio1 vil skade systemet på noen som helst måte, og reagerer derfor på feilinformasjonen. Takk for svaret uansett!

Skrevet

Er akkurat det jeg tror ;) Uansett så kan han vel si det da, å ikke skjule bak ørten dårlige unnskyldninger. Skal ta meg en lille prat med han :devil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...