Gå til innhold

Tv til 6000-7000.-


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en tv og lurte da på hva som anbefales mellom 6000-7000kr.

 

Tenkte litt på Sony eller Phillips da jeg har blitt fortalt de skal ligge i forkant av de andre produsentene i utvikling.

 

www.elkjop.no har noen Philips widescreen 32" med 100hz i den klassen og lurer på om noen har formeninger og erfaringer?

 

 

Også blitt fortalt det kan være bedre med en dyr 50hz enn billig 100hz, men hva er nå billig? Synes den summen der er mer enn nok for en tv.

 

Tar gjerne i mot råd, tips, merker og hvor jeg kan kjøpe den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det er ikke så veldig stor forskjell på tv nå idag. Velger du en Phillips eller en Sony har du kvaliteten du er ute etter.

Vet ikke helt jeg....

 

En god regel er at hvis du skal handle tv for under 10 000 kr, blir du nok mest fornøyd med en 50 hz tv.

 

En god 100 hz fra philips, jvc, sony, panasonic etc.. koster som regel noe mer enn 10 000.

 

Den 32" widescreen tv'en som gir mest for pengene under 10 000 kr vil jeg si er en Sony KV32LS36. Dette er et kanon apparat til prisen (ca. 7000,-). Apparatet har kanskje markedets beste bilderørsteknologi (trinitron), autoformat korrigering, god lyd (innebygd sub) og universal fjernkontroll.

 

Den thomson tv'en du ser på er et standard 100 hz apparat. Det vil si at den har ingen funksjoner for å rette opp feil og "hakk" i bevegelsen av bildet (ala philips' digital natural motion), og er du virkelig uheldig har det heller ikke digital scan (som fjerner linje flimmer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det beste er å gå i butikken, sånn at du ser forskjellen på tv'ene.

Det er meget stor forskjell på bildene, og det er litt smakssak hvorden en vil ha det.

 

Vurderer ein panasonic nå, husker ikkje mod. navn nå men den er 100hz, ca 10 000. Den har klart og fint bilde, litt mørkt/lyssvakt bilderøyr, men det passer jo bra visst du skal bruke den til film og har mørkt rom.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Det dumpes en 32" Philips 100 hz tv (32pw86...) i disse dager. TV'en har tilnærmet flat skjerm, og ellers alt du måtte ønske (1200 siders tekst tv minne). Tv'en dumpes til 6500,- (veil pris: 10 000,-)..

 

Sjekk Expert eller elkjøp for mer informasjon....

Er det 32PW8506 du sikter til her?

 

Er nemlig litt på utkikk etter tv selv, og tror det må bli i den prisklassen. Tror jeg har lyst til å se litt nærmere på denne.

Endret av HomerJay
Lenke til kommentar
Hvis du har har antenne eller dårlig kabel, har jeg hørt at man kan få dårligere bilde på en 100hz tv enn en 50hz.

Du sier noe her da, men det kommer også ann hvor flink tven er til fjerne støyen også...

 

Så hvis man kun har vanlig antenne eller en dårlig kabeltv forbindelse så vil nok ikke 100hz være noe bedre enn 50hz nei tror jeg da...

Hvis du derimot har en god eller kansje også digital kabeltvforbindelse eller muligens digital parabol så tror at 100hz kan være mer fornuftig valg hvis man styrer unnå de billigste utagavene med 100hz.

 

Men til 6-7000 kr er nok 50hz det beste valget vil jeg tro ja

 

Grei nok 50hz tv http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Enda bedre 50 hz tv http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Meget bra 50hz tv http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

En solid 100hz (riktignok god del over budsjettet) er denne http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

JVC i samme priklasse som sistnevnte kunne også vært ett meget bra valg

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut som 7000 blir MAX, dermed står jeg igjen med følgende alternativer:

 

PHILIPS 32PW6517 på Lefdal til kroner 6 295 kroner (700 kroner billigere enn hos Elkjøp!)

 

SONY KV32CS70 på Lefdal til 6 995 kroner

 

PANASONIC TX32K50F hos Elkjøp til 6 995 kroner

 

PHILIPS 32PW6506 hos Elkjøp til 6 495 kroner..

 

Lurer på om det er stor forskjell mellom disse tv'ene. Noen som peker seg ut i positiv eller negativ forstand? Hva er trolig det beste kjøpet?

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ha satset på Philips PW6506, ettersom den PW6517 sannsynligvis er en eldre og muligens snart utgående modell. Denne er vel en helt grei allrounder..

 

Andrevalget er likevel Philips PW6517...

 

Hvis du har digital parabol eller liknende så kan du muligens tenke på 100hz

 

Sony KV32LS36 50hz på Siba til 6795 kr er vel ett bra valg også

 

Så gå for en av Philips tvene, det vil nok være lurt...

 

Trossalt bedre med en bra 50hz enn en middels 100hz

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

32PW6517 og 6506 er ersttatet av 6404.

 

Ellers er jo den nye 32Pw6558 med Philips sitt LTI system en meget spennende TV. 50Hz TV med "pixel pluss" og splitt screen. Pris 6995,- Ville sterkt vurdert den. Pana K50 manger vertikal justering og er dermed utelukket da du mister tekst på letteboks sendinger på nrk.

 

Cs70 flimrer enormt i tekst. Ligg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...