Gå til innhold

videoredigerings program og undertekster


Anbefalte innlegg

Det virker da helt håpløst

 

Prøver program som

Ulead MediaStudio Pro 7.0

Adobe Encore DVD 1.0

Ulead DVD Workshop 2

 

 

Altså Adobe Encore DVD 1.0 er jo helt håløst, godtar ikke noe subtitles fil, komverterte subtiles til encore system , men ville likevel ikke godta det formatet heller, brukte Subtitle Workshop

 

Ulead DVD Workshop 2 finner jeg overhode ikke hvordan jeg skal legge in undertekst.

 

Og Ulead MediaStudio som jeg har kikket litt på help på siden til ulead gjør bare teksten til en tittel

Altså filmen får jeg ikke se, kun teksten :mad:

 

Hadde håpet jeg skulle finne et ok program til å legge undertekst på MPEG filer, men det virker håpløst dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du kan prøve Title factory, men jeg fant ikke noen prøveversjon på siten deres så det er mulig du må betale fullversjonen (USD 49).

 

Iflg Encore dokumentasjonen skal du også kunne skrive et tekst-script slik:

 

1 00:00:11:02 00:00:14:02 Undertekst 1

2 00:00:17:07 00:00:24:13 Undertekst 2

 

og lagre som en *.txt fil. Denne skal, iflg dokumentasjonen, kunne importeres i Encore.

Som du ser så har du et solid arbeid med først å notere ned tidskodene for skifte av undertekster.

Lykke til. Fint hvis du kan fortelle etter hvert hvordan du valgte å løse problemet ditt.

Lenke til kommentar
Hei, du kan prøve Title factory, men jeg fant ikke noen prøveversjon på siten deres så det er mulig du må betale fullversjonen (USD 49).

 

Iflg Encore dokumentasjonen skal du også kunne skrive et tekst-script slik:

 

1 00:00:11:02 00:00:14:02 Undertekst 1

2 00:00:17:07 00:00:24:13 Undertekst 2

 

og lagre som en *.txt fil.  Denne skal, iflg dokumentasjonen, kunne importeres i Encore.

Som du ser så har du et solid arbeid med først å notere ned tidskodene for skifte av undertekster.

Lykke til. Fint hvis du kan fortelle etter hvert hvordan du valgte å løse problemet ditt.

Fant ut en feil med Adobe, et irriterende feil :angry:

 

Det takler ikke bokstaven Æ Ø og Å i tekst scriptet

 

Noe tips til dette ?

 

når det gjelder tidskodene er ikke dette noe problem siden det følger med opptaket ved satelittkort. får da håpe adobe gjør det riktig da, så lenge jeg får fikse dette med æ ø og å ( virker som ö også er et problem )

Endret av Abits
Lenke til kommentar

Det fungerte med DVD Architect

 

Når en er ferdig med redigering osv så lager man enkelt og greit en DVD

 

Så får man samme filene som om man har rippet en DVD, valg av undertekst osv

 

Hadde tenkt meg å ikke lage den som DVD da, men nå er jeg drittlei av vanskelige program så jeg satser på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...