Gå til innhold

Casemod-guide???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny med casemodding og trenger en god guide til å hjelpe meg. Har lest den her på overklokking.no, men jeg trenger en som er mer utfyllende. Jeg har tenkt å Lage vindu med plexiglass og få et kald katode lys inni. Lurer på åssen disse lysene virker, åssen du kobler de, brytere osv. Hvis det er noen som gidder å forklare meg litt, hadde det vært glimrende. Hvis ikke, håper jeg noen har en link til en god guide hvor jeg kan lære dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Casemoding er i grunn simple greier, så lenge man har de rette utstyret...:smile:

Har selv en kald katod i kabinettet mitt som du kan se i linken i signaturen min...

Det er null problem å montere, men det er så klart flere versjoner og merker av kalde katoder.

http://www.virtual-hideout.net kan du lese alt du vil om casemod'ing, og de har også en anmeldelse av de beste komplette settene med kald katode....Ikke like lett å få tak i i norge, siden etterspørselen er enorm, men vis du gidder å ta deg bryet til å bestille på nett fra statene eller lignende så kan jo det være noe å ha i tankene....

Monteringen på de settet som føres av microplex og deres underleverandør datatjenesten består av en liten brikke som omformer 12V fra hk'et til 1.2V elns. ,en svart boks til å putte denne i, og en stav med ledninger fra hver sin side....

Dette setter du ganske enkelt sammen ved å putte noen kontakter sammen på brikka.

Det er såre enkelt siden de ikke passer annet enn én vei :smile:

Mvh

Oceana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...