Gå til innhold

Radeon 9800 XT normal temratur ?


bukk

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har det samme kortet som kan gi meg en avlesning paa temratur ? (min ligger paa ~72C)

 

Saken er at no og da naar jeg spiller spill (aldri uten) saa slaar maskina seg rett av, som om den kutter stroemmen, er bare et svakt lys i power lyset og jeg maa hard reboote den faar og faa den opp igjen. CPU temp er paa 40~ og ram har veart testet og swap fil har veart byttet plass.

Noen ideer ?

 

Bukk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører med standard kjøling, og leser av temperaturen vha ATI's drivere er dette vanlig temperatur.

 

Kjører selv med samme kortet, og vannkjøling og det viser 57 grader just now.

 

Om du bruker f.eks rivatuner så vil du se at temperaturen der vises som 20 grader mindre enn ATI sine avmålinger.

 

Ta ett søk på forumet, så finner du mange tilsvarende poster om 9800xt og temperatur.

Lenke til kommentar
Du kjører et kraftig SK! hvilken strømmforsyning har du?? har du under 350w så er det problemet...kjøp mer kabinett vifter! har hatt det samma problemet selv...og oppdater drivere!!

Ikke helt, har 400w paa PSU`en, og dette er noe som har startet i det siste jeg har kjoert med det samme systemet i 6 maaneder uten feil helt til for litt siden. Det er liten sannsynlighet problem.

Lenke til kommentar
Ikke helt, har 400w paa PSU`en, og dette er noe som har startet i det siste jeg har kjoert med det samme systemet i 6 maaneder uten feil helt til for litt siden. Det er liten sannsynlighet problem.

 

PSU av hvilket merke?

Er det en Q-tec kan det være problemet.

Lenke til kommentar
Søk etter speedfan på f.eks google.com, installer, og sjekk hvordan spenningene dine er under belastning, og når systemet ikke gjør noe.

 

Er det mye opp og ned på kurvene, kan det være en ide å kjøpe ny strømforsyning ...

La inn assus probe naa for og foelge med voltagen, faar se hvordan det gaar. takk for tipsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...