Gå til innhold

ati 8500=problemkort?


Anbefalte innlegg

Er ati 8500 skejrmkort et problemkort? Har fulgt godt med i dette forumet en stund nå, og det er mange som rappoterer inn feil av ymse slag. Bare lurte på om det er noen som er enig med meg i det?

Har selv gf 3 kort som fungerer som bare det, og kommer mest sannsynlig aldri til å kjøpe meg radeon kort pr i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ATI Radeon 7500 å har ikke hatt noen problemer med det. Men det er ikke noe tvil om at

driverne til 7500/8500 har vært ganske så svake.

 

nå begynner de å bli betraklig bedre, noe

som igjen viser disse kortenes sanne potensiale.

 

En ting er nå sikkert, Radeon knuser gforce når

det gjelder TV ut etc. Det var den viktige faktoren

som gjorde at jeg kjøpte ATI Radeon.

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

ATI Radeon 7500

2x80GB Seagate Barracuda 7200RPM

Thermaltake Silent Viking <21db

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-08 15:09 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-08 15:14 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt problemer med diverse spill og programmer med driverne som fulgte med kortet. Nå bruker jeg de nyeste WinXP 6052 "leaked" drivere og alt funker 100%

 

Tror nok det store flertall har veldig lite problemer med sine Radeon 8500 skjermkort. Og de som ikke har problemer, poster jo ikke i forumet for å fortelle at kortet fungerer bra (ihvertfall ikke mange). De som klager over problemer er vel derfor en veldig liten prosentdel (eller kanskje promille) av alle som har Radeon 8500.

 

Uansett, hvis du har Geforce3 kort, burde du kunne klare deg enda en god stund. Det er liten vits i å oppgradere til Geforce4 hvis du ikke har helt spesielle behov, slik som 1600*1200 4x FSAA

Lenke til kommentar

ja ***** dritt kort har lyst å pælme det i søpla og heller kjøpe gf4ti4200,jeg skal aldri mer ha ati kort as.

suger hestekukk!

------------------------------------------------

 

i helvete?? hva **** er problemet ditt? jeg kjøpte komplett sitt hercules 8500le... det festeste kortet jeg har hatt.. har ikke prøvd gf4 ennå da.. men den er så dyrt atte det går ikke ann :wink:

men tilbake til deg... du har ikke noe saklig å si.. hvorfor suger den hestekukk!? har du gjort det sjøl kanskje ?? ikke diss ati.. de ruler..

Lenke til kommentar

se bort i fra mitt forrige innlegg..

 

jeg har den hercules fdx8500le

da skal jeg egentlig bruke hercules sine drivere til den vel.. men jeg bruker ati sine istede ikke direkte for det går ikke det står card not compatible... men må instalere det manulet kun drivere men da står det radeon 8500 ikke radeon 8500le har det noe å si om jeg instalere hercules sine eller ati ? for jeg tror ati sine drivere blir vel nyerer??! noen som kjønte dette her ?

Lenke til kommentar

GF4ti er nyttig for mer enn 1600x1200 med 4xfsaa.. jeg spiller alle mine spill i 2xfsaa og 1280x960 nå.. var ikke i nærheten av det med gf3, og de jeg kjenner med r8500 er også langt unna.. det er deilig å kunne skru på alt eyecandy og fremdeles nye rask grafikk. dere som vurderer r8500 til 2200+ bør definitivt tenke på ti4400 til 2990 også...

Lenke til kommentar

ATI Radeon 8500 virket ikke særlig bra hos meg nei..Testet 3 stk. 8500 (Retail). Alle hadde mer eller mindre varmeproblemer og måtte ha en ekstra vifte for å kjøre stabilt i spill og 3DMark. Funket ok med ekstra kjøling, men med en gang jeg tok bort den ekstra vifta ble det trøbbel. Spill hang seg etter ca. 15 min, gikk enda fortere i 3DMark. Skal holde meg langt unna ATI en stund fremover. Driverne var heller ikke noe å skryte av. Blir et GF4 Ti 4400 på meg nå.

 

[ Denne Melding var redigert av: barkindog på 2002-04-08 21:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 17:20, mafiamann skrev:

ja ***** dritt kort har lyst å pælme det i søpla og heller kjøpe gf4ti4200,jeg skal aldri mer ha ati kort as.

suger hestekukk!

------------------------------------------------


i helvete?? hva **** er problemet ditt? jeg kjøpte komplett sitt hercules 8500le... det festeste kortet jeg har hatt.. har ikke prøvd gf4 ennå da.. men den er så dyrt atte det går ikke ann :wink:

men tilbake til deg... du har ikke noe saklig å si.. hvorfor suger den hestekukk!? har du gjort det sjøl kanskje ?? ikke diss ati.. de ruler..


 

det funker ***** dårlig på pc`en min,cs lagger,renegade lagger til og med sega virtua tennis lagger.og noen ganger når windows starter er bildet helt til høyre og sort på venste siden,også den nyeste via driveren funker ikke med kortet når jeg starter windows er bildet helt fucka og må gå tilbake til 4.37 driverne.

og ja har prøvd alle fordevede ati og club drivere som finns alle er helt det samme!

savner mitt gf2mx kort,det klarte i det minster og kjøre cs med 79fps til motsetnig dritt ati kortet som kjører på 25,nå selger jeg kortet på qxl,denne dritten skal ut av systemet mitt!

Lenke til kommentar

Du sier TV-out er så utrolig bra op ATI8500. Jeg kjører også dette kortet, men er IKKE fornøy. Jeg får en sort sørgeramme rundt (altså ikke full skjerm på TV), og er ikke villig til å selv justere mellom 4:3 og 16:9 på DVD-filmer. Mitt gamle Matrox G400MAX hadde en SINNSYK dual-head funksjon. Det koblet den kunn in TV'n når du spilte av media eller DVD-filmer, og der var det FULL skjerm. MEN, hvis du har noen gode tips til meg, så mottar jeg disse med takk, og skifter kanskje mening. BTW: Kjører XP.

Quote:


On 2002-04-08 15:09, Anders20 skrev:

Jeg har ATI Radeon 7500 å har ikke hatt noen problemer med det. Men det er ikke noe tvil om at

driverne til 7500/8500 har vært ganske så svake.


nå begynner de å bli betraklig bedre, noe

som igjen viser disse kortenes sanne potensiale.


En ting er nå sikkert, Radeon knuser gforce når

det gjelder TV ut etc. Det var den viktige faktoren

som gjorde at jeg kjøpte ATI Radeon.


_________________

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

ATI Radeon 7500

2x80GB Seagate Barracuda 7200RPM

Thermaltake Silent Viking <21db


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-08 15:09 ]</font>


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-04-08 15:14 ]</font>


Lenke til kommentar

Quote:


barkindog skrev:

ATI Radeon 8500 virket ikke særlig bra hos meg nei..Testet 3 stk. 8500 (Retail). Alle hadde mer eller mindre varmeproblemer og måtte ha en ekstra vifte for å kjøre stabilt i spill og 3DMark. Funket ok med ekstra kjøling, men med en gang jeg tok bort den ekstra vifta ble det trøbbel. Spill hang seg etter ca. 15 min, gikk enda fortere i 3DMark. Skal holde meg langt unna ATI en stund fremover. Driverne var heller ikke noe å skryte av. Blir et GF4 Ti 4400 på meg nå.


 

Dette høres nå ut som brukerfeil for meg. Jeg har aldri hatt slike problemer med mitt Radeon-kort, og det er til og med overklokket uten ekstra kjøling.

Lenke til kommentar

Er Enig med Spaz om at det mindretallet som har problemer kan virke som ganske mange når de som ikke har problemer ikke gir lyd fra seg. Det er jo ett ganske normalt fenomen. Se foreksempel på alle disse AMD/Intel debattene, og kikk litt på hva folk sa de kom til å kjøpe neste gang. Det var 5-10% som sa de skulle kjøpe Intel neste gang. Ser ikke ut som om de er i mindretall i diskusjonene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...