Rikky Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Installerte for en stund siden 2x512 MB Kingston KHX3000 i maskinen, men maskinen startet ikke med de instillingene den sto på (ca 200 MHz og 2-2-2-6 @ 2.85V). Det gikk fint hvis jeg brukte kun den ene brikken (testet med begge), men for å få begge til å kjøre sammen måtte jeg helt ned på 100 MHz og 2,5-3-3-7, som er det absolutt laveste jeg kan bruke på hovedkortet uten å underklokke prosessoren... Har også prøvd med en Kingston og den brikken jeg hadde fra før, en Corsair XMS3200 (BH-6) med samme resultat som 2xKingston. Har også prøvd å kjøre brikkene i forskjellige slots. Regner med det er hovedkortet som krangler? Skal teste brikkene i en annen maskin for å sjekke om resultatet blir bedre da (regner med det). Nå kjører jeg uklokket og med treg RAM, men jeg har hvertfall nok RAM til å spille Far Cry på en akseptabel måte! Hovedkortet er forresten et Asus P4B533-V. Øvrige specs står i profilen. Jeg går nok over til A64 snart, så da håper jeg dette problemet er ute av verden.
Endre Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Det er nok ganske sikkert hovedkortet ja. Du kan jo prøve litt forskjellige bioser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå