Gå til innhold

Projektor til bruk med pc


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en projektor som skal stå på et møterom sammen med en pc. Den skal altså ikke benyttes til hjemmekino. Det vil bli benyttet til enkle presentasjoner så kravene er ikke så høye. Oppløsningen bør vel være 1024x768, og forholdsvis lavt støynivå. Utover dette vet jeg ikke om noen spesielle krav.

 

Er det noen som kan anbefale en modell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne linken viser en grei LCD projektor til ditt formål, med denne oppløsningen. En annen er Sanyo PLV-Z2. På denne siden finner du test og sammenligning av begge to. Støynivået kan begrenses ved en lydreduksjons funksjon. Ellers kan jeg bare si at det er mange produkter i dette segmentet, så kanskje det er en ide å se/teste de før man går til innkjøp. Lykke til med valget uansett.
Lenke til kommentar

Sant med støynivået, men de to jeg linker til vil fungere greitt nok til vanlig framvisning til PC i opplyste rom. Personlig ville jeg sett etter noen andre, men kanskje trådstarter kan fortelle oss hvor mye han vil bruke på projektoren. Det gjør det litt lettere å komme med anbefalinger :)

 

Personlig kan jeg anbefale en bedre etter min mening: BenQ 6200 :thumbup: Har ikke denne, bare testet den! Og den fungerer meget bra i lyssterke rom, og akseptabelt lydnivå!

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Sant med støynivået, men de to jeg linker til vil fungere greitt nok til vanlig framvisning til PC i opplyste rom. Personlig ville jeg sett etter noen andre, men kanskje trådstarter kan fortelle oss hvor mye han vil bruke på projektoren. Det gjør det litt lettere å komme med anbefalinger :)

 

Personlig kan jeg anbefale en bedre etter min mening: BenQ 6200 :thumbup: Har ikke denne, bare testet den! Og den fungerer meget bra i lyssterke rom, og akseptabelt lydnivå!

Det er svært begrenset med dagslys i dette rommet hvor projektoren skal monteres.

Prismessig hadde jeg håpet å bruke maks 10'.

Har kikket litt på ukens tilbud på psdata, men denne har dessverre bare 800x600. Og det blir vel egentlig bare tull til dette bruket...?

Lenke til kommentar

Du bør definitivt holde deg til 1024, har selv hatt både 800x600 og 1024x768 og til pc er 800x600 temmelig kjipt. Har nå en Toshiba TLP-B2 ultra og denne er helt super til pc bruk! :yes:

Vet ikke hva slags pris denne ligger på nå for tiden men jeg anbefaler denne på det varmeste. :D

Lenke til kommentar

Jeg må si meg uenig at 800x600 er for dårlig til enkle presentasjoner! Infocus X1 fungerer veldig bra i dagslys, med et suverent bilde i 10.000,- klassen. Skal man bruke Projektor til HTPC er det greitt med høyere oppløsning, men til enkel presentasjon i dagslys skal 800x600 fungere meget bra. Anbefaler BenQ PB6100 og Infocus X1 i 800x600 som samtidig er lyssterk. Men de bråker endel, så jeg ville hørt på dem i et demorom først. PS: Jobbet for en av landets største finans og forsikrings selskap tidligere, og der var alle projektorer 800x600 og fungerte utmerket :thumbup:

 

Edit; Men holder en knapp på BenQ PB6200 som har høyere oppløsning, og som er relativ stillegående (pris rundt 12-13.000,-)

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...