StoreLars Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Hey! Først specs om pc'en Hoverkort Prosessor SkjermkortMus Tastatur Minne Harddisk Ok... Problemet er; Jeg satte sammen pc'en. Flittig og fint og startet den opp uten et eneste problem. Biosen dreiv og maste om at CPU'en enten ikke eksisterte eller hadde blitt endret i biosen noe den hadde gjort. Jeg sjekket ut saken og der sto det 3200(200) istedefor 3200 og gjorde egentlig ikke noe med det. Derretter reboota jeg og satte i WinXP cd'en min og startet opp.. Fikk samme feilmelding men ga blanke f... i det. Innstalasjonen startet opp, og jeg kom til partisjoneringen av diskene.. Rett før jeg valgte og partisjonere disken så slo den plutselig seg helt av.. Etter det kommer problemene... Når jeg nå prøvde og starte den opp igjen gikk dette ikke. Jeg resatte biosen, satte i strømkablen og trykket på power. Nå kommer det merkelige. Lyset som viser at det er strømsirkulasjon på hk ( viser at pc'en er slått på ) lyser i noen millisekunder før den slukker. Etter dette må jeg resette biosen får å få liv i pc'en i det hele tatt. Fra den stygge gullaktige Q-Tech PSU'en min http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112083&cks=PRL kommer det bare et lite lyd som ligner en lyd fra en gnist. Noen som vet hva dette kan være? Har prøvd og starte opp med andre psu'er, samme problem, men da lyser lyset bare enda kortere ( enda færre millisekunder ) og jeg har da testet med en 350 watts strømforsyning. Skal ringe komplett i morra og spørre, men har noen hatt et lignende problem? Og er det strømforsyningen eller hk som har kortslutta? Pc'en er helt ny ja...
johanf Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Beklager at jeg ikke har noe intelligent å si som kan hjelpe deg, men feilmeldinger angående CPU og annen hardware er ikke meldinger man bare skal drite i. Jeg håper du får orden på maskinen uten at det koster deg noe - lykke til! _ johanf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå