Gå til innhold

Er dette vannkjølingssettet brukelig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mindre støy og bedre kjøling av CPU står høyt på ønskelista, men jeg er ikke villig til å betale så altfor mye. Dette settet koster 1180kr hos 3DFXCool.no. Vet at prisen er mistenkelig lav, men må bare høre med dere som har kompetanse på området. Erfaringer og begrunnede synspunkter mottas med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen personlig erfaring med settet, men til den prisen kan du ikke regne med en superblokk... Husk at det bare er CPU blokk her, som er noe av det som gjør prisen så lav. Pumpa er grei (har den selv) og radiatoren ligner veldig på min.

 

Ohh btw, tanken ligner også litt på min. :w00t:

Lenke til kommentar

Radiatoren er ikke spesielt bra da. Legger man sammen alle enhetprisene, kommer man ikke spesielt billigere ut. Jeg anbefaler deg at du kjøper følgende hos Microplex:

 

Radiator: EVO 240

Blokk: MIST-saken med 3 kontakter

Pumpe: Eheim 1048 eller Hydor Seltz L20 II (Her er det en god del penger å spare)

Tank: Den billigste, koster 200

Slanger osv. er det bare å legge til så mange meter du føler du trenger. Overganger kan også kjøpes dersom dette er aktuelt.

Lenke til kommentar

Takk for svar Pinella. Jeg ser at vannblokka du nevnte bare passer til socket 478, derfor kan ikke jeg bruke denne siden jeg har socket A. Har du noen andre å annbefale?

 

Og en ting til: La oss nå si at jeg i fremtiden bestemmer meg for å vannkjøle GPU også. Har du en vannblokk å annbefale her også? Blir pumpene du nevnte sterke nok?

Lenke til kommentar
Hm.....?? Hvorfor skal man ha vannkjøling på chipsett?? Det er jo ikke vits man trenger bare en god kjøleblokk men deres valg, dere som er rike ikke meg :p

Vel, om det blir kjølt nok med vanlig ribbe er greit med tanke på brikka, men den varmen som broduseres, blir inne i kabinettet. Med vannkjøling blir den fraktet ut gjennom radissen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for svar Pinella. Jeg ser at vannblokka du nevnte bare passer til socket 478, derfor kan ikke jeg bruke denne siden jeg har socket A. Har du noen andre å annbefale?

 

Og en ting til: La oss nå si at jeg i fremtiden bestemmer meg for å vannkjøle GPU også. Har du en vannblokk å annbefale her også? Blir pumpene du nevnte sterke nok?

Hmm... ja den var visst bare til 478.

Da kan du kjøpe WaterChill Antarctica eller Zalmans kjøler. Du kan også se på AC-blokkene.

 

Har selv WaterChill av tidlig utgave, med Hydor Seltz L20 II pumpa. Den har en kapasitet på 700 l/time, altså 100 l/timen mer enn Eheim 1048. Hydor Seltz L20 pumpa leveres også med WaterChill for CPU, GPU og chipsett, så den er kraftig nok.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har denne blokka?

 

Jeg har lest en del tester om den, og tror jeg kommer til å kjøpe den..... men det jeg lurer på er:

 

Jeg har planer om å kjøpe den, teste den.. for så bygge den om.... etter det jeg har sett i testene ligger den selvfølgelig ikke på toppen av kvalitetslisten, men den er ikke på bunen heller.... derfor har jeg planer om å legge in noen ekstra kanaler rette over core som kanskje kan øke ytelsen... jeg vet det ikke er mye plass igjen når du ser hvor langt spora er frest ned inn fra siden, så jeg lurer på om det hvo høy selve kobbertingen er innvendig.... altså fra bunnen av nederste spor til toppen av siste spor.. slik at jeg vet om det er noen ombyggningsmuligheter her....

Lenke til kommentar

Skjønner ikke logikken i at du skal ha en større radiator fordi du ikke vil ha en vanntank :roll: Vanntankens oppgave er jo ikke å kjøle av vannet, men å gjøre det lettere å fylle vann, fjerne luftbobbler, fungere som en reserve etc. Hvis du vil spare penger på vanntanken kan du jo lage en egen som ble nevnt. Har ikke gjort det selv, men kan ikke tenke meg det er vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...