Gå til innhold

Sapphire 9800pro med R360 kjerne.


Anbefalte innlegg

Har akkurat samme kortet selv, og har flashet det til XT med stor suksess. Har greid å presse det rett over 6900 i 3DMark03 men håper på å klare mer enn 7000 med de nye catalyst 4.5 driverne.

 

EDIT: Jess! Klarte 7003 med kortet på 440/750 - ikke innstillinger jeg ville kjørt det på til daglig, men det gikk.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte det hos MPX.no, og det er et sapphire 9800pro 128 lite retail. Tror det er mange nettsteder som sitter på dette kortet for øyeblikket. Kunne ramsa opp dele-nr. men til ingen nytte, for sapphire har tydeligvis ikke bestemts seg hva dette kortet skulle være for noe. Det er klister på klister oppå hverandre.  :yes:

Er det den såkalte 128 bits ver.?

nei

Ok.... 256 bits altså.

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Herlig :D

Da blir det for meg og kjøpe et slikt og flashe det til xt :thumbs:

Hmm,er lenge siden eg bestilte fra komplett.no,veit noen av dere hvor lang tid det ta før eg får det i poten ca ? :hmm:

BTW:er i alle fall bestil nå :D *gleder seg*

Blir ett lite ytelse hopp fra 9700pro til GF mx 420 og så til 9800pro :p hehe..

Endret av Mafuck
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor de leverer 9800pro med R360 kjerne. Sitter vel med lassevis xt gpuér og sparer kostnader med å flashe ned xt til pro?? Klager ikke jeg, når jeg sitter med et nesten orginalt 9800xt kort. :thumbup:

 

For 1900,-!!!

Et originalt XT kort er det ikke. Du mangler temp måleren. Samt at kortet ditt bruker 2.8ns minne, mens originale XT kort bruker 2.2 eller 2.4ns minne.

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor de leverer 9800pro med R360 kjerne. Sitter vel med lassevis xt gpuér og sparer kostnader med å flashe ned xt til pro??  Klager ikke jeg, når jeg sitter med et nesten orginalt 9800xt kort.  :thumbup:

 

For 1900,-!!!

Et originalt XT kort er det ikke. Du mangler temp måleren. Samt at kortet ditt bruker 2.8ns minne, mens originale XT kort bruker 2.2 eller 2.4ns minne.

Der tar du feil.. De fleste bruker 2,5ns minne. Og hynix minne er veldig ofte brukt på xt kort, samt samsung. etter hva jeg kan tyde av brikkene er disse på mitt sapphire 9800"PRO" også 2,5ns. Holder på å etterforske om mine minnebrikker virkelig er 2,5ns.

Enig med at det ikke er ekte 9800xt når en mangler tempmåler og derav også overdrive, men hvis minne viser seg å være 2,5ns er det jaggu men så nær et 9800xt som du kan få et 9800pro kort.

Lenke til kommentar
Det er _ikke_ et XT kort...

 

Det er 9800 Pro PCB'en (altså selve kortet), med R360 kjernen. Så det yter ikke like godt som et "normalt" 9800XT (du kan jo være heldig), og det har verken overdrive eller temp måler.

Stemmer det at pcbén er et 9800pro kort men alt innholdet kjerne,minne er jo xt spesifikk.

Det yter like bra som et xt kort til tross for 128mb minne.

Fikk 7300 i 3dmark03.

 

:edit: Overdrive får du ikke fordi en har ikke temp måler, det er det som bestemmer om en får bruke overdrive eller ikke.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Stemmer det at pcbén er et 9800pro kort men alt innholdet kjerne,minne er jo xt spesifikk.

Det yter like bra som et xt kort til tross for 128mb minne.

Fikk 7300 i 3dmark03.

eller ikke.

Kan godt være at det yter like bra som regel, men det er nok gjort noen optimaliseringer med tanke på varme og effekt på 9800XT PCB'en.

 

ATi gjør dette fordi R350 kjerner har gått ut av produksjon og de vil kvitte seg med de siste R360 kjernene

Lenke til kommentar
Stemmer det at pcbén er et 9800pro kort men alt innholdet kjerne,minne er jo xt spesifikk.

Det yter like bra som et xt kort til tross for 128mb minne.

Fikk 7300 i 3dmark03.

eller ikke.

Kan godt være at det yter like bra som regel, men det er nok gjort noen optimaliseringer med tanke på varme og effekt på 9800XT PCB'en.

 

ATi gjør dette fordi R350 kjerner har gått ut av produksjon og de vil kvitte seg med de siste R360 kjernene

Stemmer det du sier, salget vs produserte gpuér til xt ble overdimensjonert, leste jeg på ei annen forum side. Har et powercolour 9800pro også med R350 og samsung minne og det klarer jeg ikke høyere enn 425Mhz på kjerne og 770Mhz på minne.

 

 

P.S. For å "oversette" nanosekund til beregnet "MHz", bare bruk 1/verdi x 1000

f.eks. for 3.3ns 1/3.3ns x 1000 = 303MHz ~ 300MHz

eller for 350MHz 1/350 x 1000 = 2.85 ~ 2.8ns

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...