Gå til innhold

"Underklokking"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey..

 

Jeg foreslår at du laster ned ny Bios Version. Og Flasher Biosen... Da tror jeg du vil kunne støtte cpu'er med høyere hastighet..:smile:

 

MVH: OsSmAnN

 

_________________

MSI K7T

128 MB SD-Ram 133 ( Cas 3 )

CreAtive GeForce 2 Pro 64 MB DDR

TT Mini Copper Orb

T-Bird 133 x 9 ( 1200MhZ )

Aopen HX-08 /m 300W

 

[ Denne Melding var redigert av: OsSmAnN|Q3 på 2001-08-20 21:00 ]

Lenke til kommentar

Har allerede lasta ned siste versjon av BIOS'en men den eneste store forandringen var støtte for større harddisk. Det er en begrensning i selve hovedkortet som gjør at jeg ikke får brukt raskere prosessor enn 633 MHz. Kan jeg bruke en 667 MHz-prosessor hvis jeg gjør det som jeg forklarte ovenfor?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-20 21:08, cascio skrev:

Har allerede lasta ned siste versjon av BIOS'en men den eneste store forandringen var støtte for større harddisk. Det er en begrensning i selve hovedkortet som gjør at jeg ikke får brukt raskere prosessor enn 633 MHz. Kan jeg bruke en 667 MHz-prosessor hvis jeg gjør det som jeg forklarte ovenfor?


 

Jeg er nesten sikker på at det går, men ikke helt :smile:

Lenke til kommentar

På hovedkortet mitt (Gigabyte GA-686LX4) har jeg DIP SWITCH'er for å stille FREQ. RATIO og jumpere for å stille MAIN CLOCK.

 

Jeg sendte en mail til Gigabyte-support for å høre hvordan jeg skulle stille jumperne for å få prosessoren til å gå på 633MHz. Her er svaret:

 

"The GA-686LX4 has been validated with up to a PentiumII 366MHz processor

and up to a Celeron 400MHz processor. You may still try your 633 Celeron;

the only setting needed to change is JP2, JP3, JP4. Set them all to open.

DIP SW1 does not need to be set because all Intel processors are

auto-clocked in the processor."

 

Så hvis jeg stiller inn hovedkortet slik de hos Gigabyte forklarte, burde jo prosessoren gå på 633MHz, selv om den selges som en 667MHz. Eller hva?

 

Uansett må jeg bruke en overgang fra Slot1 til FCPGA. Går dette greit, eller er det noen som har dårlige erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...