Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg til under 5000


Anbefalte innlegg

Har akkurat flytta og skal oppgradere stua litt. Kjøpe en 28 tommer og asonos dvdspiller (www.asono.no). Lyd tenkte jeg å bruke maks 5000 kr på... Men helst noen tusen under =)

 

Har kikket på en del forskjellig:

 

Logitech Z680 til pc, funker det å bruke? Jeg er ikke ei jente som merker stor forskjell i kvalitet... bare til enkel filmbruk og musikk. Greit til fester må det oxo være :)

 

Og hvordan er forskjellene mellom en forsterker og en sub? Må innrømme at jeg ikke er helt rå på dette området ;) Hva egner seg best til film og musikk? Spiller aldri spill.

 

Lurer også på om jeg trenger en forsterker dersom jeg kjøper en passiv sub, er det noe integrert i asonoen?

 

Jeg trenger ingenting fancy, bare bedre lyd enn tven kan gi meg!

 

Forøvrig har jeg en hybel på 20-25 kvadrat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du etter et stereoanlegg (2 høytalere) eller et suround-oppsett (5.1) ??

 

Forskjellene mellom en forsterker og en sub er at forserkene leverer kraften som driver høytalerene, mens en sub er en basshøytaler, som spiller de laveste bass-tonene. Nå du da spør hva som egner seg best til film og musikk, skjønner jeg ikke helt hvor du vil hen..

 

En passiv sub må dives av en ekstern forsterker, mens en aktiv sub har innebygd forsterker.

 

I en dvd spiller er det ingen forsterker innebygd, så vil du drive andre høytalere enn det logitech settet (pc sett ahr som regel forsterker innebygget i systemet) trenger du en forsterker.

 

Dette logitech-anlegget?? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112718&cks=SER

 

Hvis det er det trenger du ingen forsterker, da dette er inkludert.

Endret av moho
Lenke til kommentar

Z-680 funker ganske bra det... ikke suverent på musikk, men veldig bra (til prisen) på film. Så om du vil ha surround (5.1) til godt under 5 lapper, er det, etter min mening, et godt valg. Funkser seff til musikk også, men bassen har en tendens til å slite litt. Det fine med det settet er at du kan bruke det til alt (pc, dvd, x-box osv)

Lenke til kommentar
Har akkurat flytta og skal oppgradere stua litt. Kjøpe en 28 tommer og asonos dvdspiller (www.asono.no). Lyd tenkte jeg å bruke maks 5000 kr på... Men helst noen tusen under =)

 

Har kikket på en del forskjellig:

 

Logitech Z680 til pc, funker det å bruke? Jeg er ikke ei jente som merker stor forskjell i kvalitet... bare til enkel filmbruk og musikk. Greit til fester må det oxo være :)

 

Og hvordan er forskjellene mellom en forsterker og en sub? Må innrømme at jeg ikke er helt rå på dette området ;) Hva egner seg best til film og musikk? Spiller aldri spill.

 

Lurer også på om jeg trenger en forsterker dersom jeg kjøper en passiv sub, er det noe integrert i asonoen?

 

Jeg trenger ingenting fancy, bare bedre lyd enn tven kan gi meg!

 

Forøvrig har jeg en hybel på 20-25 kvadrat.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117683&cks=PRL 995,-

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117184&cks=PRL 2.270,-

 

 

Antall Webpris Totalt

JVC Receiver RX-5030V Sort Dolby Digital,DTS, 5 x 100 Watt

 

Varenr.: 117184

Lagerstatus: 3 stk på lager 2270.45 2270.45

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Monster Standard THX Høyttalerkabel 30ft / 9m, 1,5mm2, Duraflex ytterkappe

 

Varenr.: 122691

Lagerstatus: 4 stk på lager 268.45 268.45

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Monster Standard THX Fiber Optisk Kabel 4ft / 1m, Fiber Optisk Digital Kabel

 

Varenr.: 122702

Lagerstatus: 3 stk på lager 359.45 359.45

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 0

Best.ref.: Totalt: 2898.35

 

 

Tok det forgitt, at DVD har Optisk.

 

Horror.

 

 

 

Ser ut til å stemme det ja.

 

Scart, Analog (mixed 2 ch) Stereo audio, S/PDIF Coaxial and Optical digital output, Composite Video, S-Video, Component Video , 5.1 Channel Audio

Endret av Horror
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har bytta høytalerkabler på mitt z680 sett selv, og jeg syns dessverre det var lite lydforskjell, så det er ikke et must.på dette settet. Er såklart greit å få en digitalkabel mellom dvd og forsterker, men legg heller litt i en god scart mellom tv og dvd.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha et godt anlegg til stue vil jeg nok kjøpt noe tåler en del. Desverre får du ikke dette for 5000 kr.

 

Det billigste som jeg ville anbefalt er:

 

Jamos 500E pakke (ble kåret til ny referanse for billige sett av Eye fi tror jeg, eller lyd og bilde).

Den består av 2x front, 2x bak, senter og aktiv sub.

Dette settet koster 5000,-

 

En forsterker til dette koster ca. 3000 kr.

 

Da har du anlegg som duger (nesten) til det meste. Lykke til videre med oppgraderingene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...