Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Privat nettverk mellom to maskiner på et LAN


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg holder på å bygge meg en serverboks som jeg vil bruke på LAN treff.

Denne boksen kommer til å ha 300gb snadder opp mot LAN og av den grunn kommer også til å vere ganske populær.

Det som er at jeg ønsker og å bruke det den boksen har og er av person ekstremt utolmodig så funderer jeg på om det går an å lage til et 'privat' nettverk på LAN'et.

 

Det jeg har i tankene er som følger.

 

server <--100mbit hub--> min maskin

| |

|----meget aktivt LAN---- |

 

Altså, to nettverkskort i begge maskinene, det ett kort er koblet opp mot LAN og det andre mot hub'en.

Går dette ann?

I så tilfelle hvordan skal en sette opp nettverksinstillingene for å få det til å fungere (Jeg skal bruke 2K server på servern og bruker selv 2K på min maskin)

 

Etter som LAN'ene jeg bruker å vere med på er god blanding av linux, mac, pc og et par Amiga'er så vil jeg ikke bruke std windows fildeling, men kun tcp/ip og FTP.

Noen tips eller råd?

 

_________________

AMD Rocks!

 

[ Denne Melding var redigert av: prelude på 2001-11-01 09:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger ikkje ein hub mellom to maskiner du kan bruke ein tp kabel som er kryssa.

 

viss du skal inn på ftp`en på den maskina så skriver du inn ip`en som er på det netverkskorte som er kopla på nette som er mellom dei to maskinen.

og ved kopiering i win så finner sansynleg maskina ut at det går fortare å me direktoe kopling mellom maskine slik at meste parten avdata overføringne går over der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...