Gå til innhold

GPU "GeForce" - Passer til ATI ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ser ikke ut som noen har peiling.

 

Jeg tok av kjøleren på skjermkortet, og jeg kan ikke helt skjønne at folk sier at kanten rundt GPU hindrer blokken å komme nedpå! Kanten er til og med laget à la skumgummi som du kan trykke litt ned! Problemet er at jeg trenger et såkalt ombygningsett til blokka, siden festene til R9xxx er forskjellig fra GF4. Ser på microplex at de har slikt ombygningsett, men det er TIL GF4 og ikke til ATI. Noen som vet hvor de selger en slik en til ATI? Rottent og ha en blokk til 400kr som du kan "kaste" :(

 

tips noen?

Lenke til kommentar

Tror ikke festene er likens på ati og nvidia.

Tror det er avstanden på hullene som blir feilen.

Det du KAN gjlre(hvis jeg ikke tar helt feil) er å feste blokken med termisk lim, feks: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASASTA7G .

Tror det går å feste vannblokker med det, men er ikke 100% sikker.

 

Sjekket om AC hadde noen ombyggings-sett med fester for ati, noe de ikke hadde.

 

Hvis ikke kan du sikkert ta deg en tur på bruktmarkedet (http://bruktmarked.hw.no) og sjekke om noen vil bytte mot ati blokk, eller selge blokken for å kjøpe en ny ATI basert AC vannblokk.

 

Lykke til:) ;)

 

 

EDIT: Leste ikke innlegg nr.2, så jeg gjenntok mye av det du sa :p

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar

som det står på microplex-linken du ga meg der, sitter limet så godt at du ikke får det av igjen:P En smule surt. Hvis jeg skal ha det på noe som skal av igjen, må jeg blande det ut med vanlig pasta. Ergo, 2 slike tuber koster tilsammen 300kr. Da kan jeg likegodt kjøpe helt ny blokk :p Men takk for særdeles godt tips! :D

 

Ja, stemmer det! Jeg fikk alle delene idag, så jeg sjekket det med hullene. Ser at GF4 har huller som er mye lengre vekk fra GPU, enn ATI.

 

Har sendt mail til AC om de hadde muligheter til å sende meg den metallramma for ATI, slik at jeg kan bytte. De har jo slike, da de lager blokkene.Men, om de gidder å sende meg, er en helt anna sak!

 

Et annet spørsmål: Når jeg tar av GPUkjøler, som også kjøler rammen. Må jeg da kjøpe sånne små ramkjølere å stappe på? Eller er ramkjøling oppskrytt?

Lenke til kommentar

Ok.

Fint at du fant en løsning.

 

Selvfølgelig er ikke ramkjøling oppskrytt, men ikke til like stor nytte, avhengig av skjermkort. Hvis likavell anbefale deg å kjøpe noen ramkjølere til skjermkortet ditt.

Du vet, når du har montert vannkjølingen, er det neimen ikke lett å holde seg unna oc. Deilig å klemme ut den siste skvetten av ytelse på hw'n :dribble:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HSCHIPSET :

Disse skal være noen av de bedre ramkjølerne du får kjøpt på markedet til den prisen. Nå vet ikke jeg om kortet kan ta noen belastning av vekta på vannblokk + 8 ramsinks, men tror ikke det skal bli noe problem.

 

Hvis ikke kan du sikkert kjøpe en noe billigere type på microplex,3dfxcool osv.

 

Hvis du er fingernem kan du alltids gjøre som jeg gjorde.

Hadde en gammel Pentium 2 passiv aluminium kjøleribbe som jeg delte i to med dremmeln. Etterpå pusset jeg dem med våtslipepapir så de ble blannke og fine :)

 

Etterpå smurte jeg AS5 i midten på rambrikkene og superlim i hjørnene, satt som f*** :thumbup:

 

Hvis ikke, sjekk litt rundt om du finner noen brukbare ramsinks da :)

Lenke til kommentar

Takker for nok et godt tips:) Desverre har ikke microplex disse inne :( Bestiller i morgen, skjønner du!

 

Tenkte på en slik , med 8stk kan jeg feste på begge sider! Kanskje ikke akkurat de feiteste kjølerne, men bedre enn ingenting, kanskje :)

 

Jeg overklokker alt jeg klarer nå, så jeg gleder meg til jeg får radiator og div nipler Klokker jeg 1mhz til på samtlige ting, klikker det meste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...