Gå til innhold

Intel P4 3.2 GHz eller AMD XP 3200+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Med det bruksmønsteret du indikerer ville jeg ikke tenkt på XP 3200+. Pris ytelsen for disse 2 er omtrent lik, men XP 3200+ yter 10 - 20 % lavere på de områdene du peker på.

disse sidene ser du noen sammenligninger av ytelse og pris for ulike cpu-er. Flere av forumets medlemmer vil påstå at sammenligningene her ikke er helt korrekte. Jeg vil påstå at de inneholder mer sannhet en mange enkelttester.

Skal du vurdere, sammenligne noe, vurder P4 og A64. I forhold til det bruket du skisserer scorer de relativt likt, med P4 et hestehode foran, blant annet på tester med Photoshop.

De beste kjøpene til bruken du peker på når man ser på pris/ytelse er etter min mening, P4 2,8C og A64 3000+. Særlig den ferdigkonfigurte A64 3000+ på Netshop er et glimrende kjøp, trolig den beste pris/ytelse som leveres i dag. Selv ikke egenbygde klarer å konkurrere i pris.

Ytelsesgevinsten man får med å gå opp til P4 3,2 og A64 3200+ er ikke verd prisforskjellen etter min mening.

Endret av Bolson
Skrevet

P4 3,2 er ikke så mye dyrere en XP 3200+. XP 3200+ koster 1 750 og P4 3,2 koster 2 595. I tillegg er HK til P4 litt dyrere.

Til ditt bruk yter XP 3200+ klart dårligere enn P4 2,8 C som koster 1 650, dvs lavere pris. I tillegg er P4 utrolig overklokkingsvennlig, noe Athlon XP 3200+ ikke er.

Men jeg oppfatter Netshop sitt tilbud som noe av det beste pris/ytelse man får i dag. Til og med P4 henger ikke helt med (henger med i ytelse, men vanskelig å få til så god pris). Men velg 512 MB i tillegg.

Skrevet

Å fy faen da.. ikke kjøp amd xp3000 da,, det er en ting iallefall jeg IKKE skal ha en gang til,, hadde pentium før og var fornøyd med den og tengte at jeg skulle gi amd en sjangse ... det var en brøler,,,,, mye varme ustabil,, nei gitt,,, har fåt min nye p4 3,2 og gleder meg til og sette vapochillen min på den,, nei IKKE kjøp amd, siden den henger seg oftere en en p4,,,, det er mulig den er billigere men det angrer du på senere :scared::scared:

Skrevet (endret)
Kan jeg få noen tanker omkring skoleinnkjøp. Tenker på ting som mest for penga etc.

Skal brukes til bildebehandling, videoredigering, litt lyd.

Christian

Intel er vel noe av det beste til video redigering og den slags, dessuten så er en Intel 3.2ghz MYE raskere enn en xp3200+. AMD er best til b.l.a spill.

men hvis Ahtlon 64 også kan være aktuel så blir det meget jevnere, da er AMD Ahtlon 64 raskere (A64 3200) raskere enn intel 3.2ghz. men har ikke vært så lenge på markede så intel er nok sikrere ennda. man sliter fælt med å finne passende minne brikker osv til AMD 64.

Endret av Mekkeren
Skrevet

A64 3200+ og P4 3,2C er omtrent like raske. Dvs A64 vinner i spill og P4 er best i de fleste programmer knyttet til video, audio og bildebehandling (men ikke alltid). Så det er jevnt race både prismessig og ytelsesmessig.

NForce3 HK ser ikke ut til å ha like store minneproblemer som VIA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...