Gå til innhold

Hente ut data fra en laptop


Anbefalte innlegg

Jeg skal få ut en rapport, word-doc, fra en laptop som har fått et merkelig syndrom (den streiker etter ca. 15 min).

 

Den kommer ikke inn i win NT, altså verken i spesialmodus eller vanlig, derfor booter jeg fra 4 disketter og har til nå klart å logge inn i C:/WINNT/ med adm. passord i "NT DOS".

 

Mitt problem er som følger;

dokumentet ligger i

C:/Documents and Settings/brukernavn/My documents/reports/*.doc

 

Jeg har forstått bruken av "DOS-foldernavn" altså Documents and Settings til Docume~1 o.l. (her vil jeg gjerne ha bedre forslag), men av en eller annen grunn får jeg Access denied, noe jeg tror har med å gjøre at jeg - når jeg logger inn med admin - kommer til C:/WINNT/.

 

Takk for all hjelp. Dette haster egentlig:P

mvh Sigg3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå ned til bunnkatalog først:

cd /

 

Så lister du katalogen og finner Documents

dir

 

Der finner du

cd [navnet på katalogen som begynner på Docum...~1]

 

meget mulig dette kan fungere - men husker ikke i winNT (altså hele filnavnet med " ):

 

cd "Documents and settings"

 

ev

 

cd "/Documents and settings"

Lenke til kommentar

Har du tilgang på bredbånd og cd-brenner er faktisk knoppix ingen dumm ide!

 

Viss ikkje kan du boote fra cd'en/eller diskettene som du har prøvd, men eg aner ikkje hvorfor du får access deneid - kanskje noen windows guru'er her som kan hjelpe deg med å sette eierskap og rettigheter på filene dine?

Lenke til kommentar

Det er NTFS, og jeg kan dessverre ikke laste ned 700mb.

 

Det som skjer er at jeg får access denied på mappa jeg skal inn i. Mulig dette fordi 'systemroot' viser til c:/WINNT og ikke C:/.. aner ikke. Uansett, er det noen som kan fortelle meg om det er mulig å "logge inn" på Brukernavn via DOS?

 

Hvis det hadde latt seg gjøre, ville sysroot sannsynligvis bli C:/Documents and Settings/Brukernavn/ og så kunne jeg derifra kopiere dok'et.

Endret av Sigg3
Lenke til kommentar
Hei.

 

Knoppix er yppelig til å redde filer fra maskiner der OSet har tatt kvelden. Booter fra CD og gir deg tilgang til alle filene på maskinen.

 

-Kisp

Hmm.. Den booter fra CD altså.. Vel, denne læppen har ingen internal floppydisc, bare 1 utg. til enten floppy eller CD, så det høres problematisk ut.

Lenke til kommentar

Knoppix legger seg på en RAMdisk, så jeg tror du kan bytte til floppy underveis.

Den leser NTFS uten problemer, selv om mappene er beskyttet.

Om du har den på nett kan du enkelt share hele maskinen slik at du kan hente ut det du vil fra en annen maskin. FAQ her.

 

-Kisp

Lenke til kommentar

hvis du har logget deg på med adm. passord som du sier, så skal du vel ha tilgang til de mappene?

Du havner i C:\winnt\ sier du?

Cd ..
cd "Documents and settings"
cd "bruker navn"
cd "My documents"
copy lala.doc A:\*.*

?

kan da ikke være værre?

:dontgetit:

 

Du må huske og bruke anførselstegn ( "navn på mappe" ) når du skal inn i mapper med mer enn 1 ord , altså "documents and settings

Endret av xico
Lenke til kommentar

Vel, jeg får dette:

 

>C:\WINNT\cd ..

>C:\cd "Documents and Settings"

>Access denied.

 

og dette er adm. passordet til installasjonen, det er jeg sikker på for det er bare det jeg tillates å bruke når jeg skrur på..

 

Takk for all hjelp:)

mvh Sigg3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...