Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal skaffe meg Telio ip tlf


Anbefalte innlegg

jeg er som alle andre 18 åringer litt ung og dum haha :w00t:

men mamma sier at jeg ikke får ringe dama lenger med vanlig tlf...skjønner jeg godt blir ofte borte i ca 1-2 timer når jeg snakker med henne...

 

så er det sant kan jeg snakke i tlf til jeg spyr for 159kr i mnd?

jeg tror ikke på dette! alldri gjort høres ut som et produkt som går under en lav sko.

 

 

er det noen som har det og føler seg litt lurt?

jeg driter i kvalitet så lenge det er akseptabelt.

 

men er d noen skjulte utgifter?

 

har bravo fra Ngt holder det ? eller trenger jeg ikke Bredbånd?

 

takker for svar

Endret av darapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sant at du betaler fast beløp hver måned. Mulig det er som du sier kr. 159,- Tror linjeforbruket på telefonen er mellom 8-12 kB/s. Noe som da vil tilsi at du med NGT-Bravo linje har hastighet nok til dette. Men en annen faktor for å få dette til å fungere noenlunde optimalt er latencyen (pingen) på linja di. NGT har vel ikke fått de beste omtaler her på forumet når det gjelder dette. Men er vel bare å ta en linjetest og poste resultatet her. Så finnes det sikkert folk som kan si om det er holdbart eller ikke.

 

MVH Lars

Lenke til kommentar

har hatt telio i 1,5 måneder med god erfaring.

 

Greia er enkel, du ringer gratis til fasttelefoner (ikke mobiler) i Norge. Å ringe til mobil kosta sist jeg sjekka 90 øre minuttet, noe som faktisk ikke er så dødelig galt.

Du får også 100 minutter gratis til utlandske fasttelefoner også hver måned.

 

Flott greie!

 

Annbefales

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har også tenkt til å anskaffe seg Telio. Moren min vil ikke at jeg skal bruke så masse penger på å ringe til dama mi. Vi har telenor nå, og dama mi bor i Canada, da koster det meg 0,69kr pr min. Hver eneste gang vi snakker, blir det fort 4-6 timer (blir ofte ett par tusen på 3 måneder)...blir litt for dyrt til å holde på sånn...derfor så jeg over tilbudet til telio, foreldrene mine har sett over det og sier at det ser bra ut og vil vurdere det.

 

Jeg sitter nå med NGT BRAVO (1,4Mbit/384Kbit). Vil det gå bra for meg å ringe til Canada uten store forsinkelser på linja? Liker ikke å ha forsinkelser på linja midt i en diskusjon, så det vil jeg helst slippe. Blir ofte mye surr.

 

Hvis jeg bruker mesteparten av linjen til å laste ned, vil det da påvirke latencyen på tlf'en? eller vil den ta den den trenger av linjen for at jeg skal få best mulig latency utav samtalen...? Altså at tlf'en vil bli prioritert først.

 

Må vi skifte nummer hvis vi går over til Telio?

 

Er det noen som har noen ulemper med dette selskapet eller med IP telefon sånn gennerelt? Post gjerne deres erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Foreldrene mine har også tenkt til å anskaffe seg Telio. Moren min vil ikke at jeg skal bruke så masse penger på å ringe til dama mi. Vi har telenor nå, og dama mi bor i Canada, da koster det meg 0,69kr pr min. Hver eneste gang vi snakker, blir det fort 4-6 timer (blir ofte ett par tusen på 3 måneder)...blir litt for dyrt til å holde på sånn...derfor så jeg over tilbudet til telio, foreldrene mine har sett over det og sier at det ser bra ut og vil vurdere det.

 

Jeg sitter nå med NGT BRAVO (1,4Mbit/384Kbit). Vil det gå bra for meg å ringe til Canada uten store forsinkelser på linja? Liker ikke å ha forsinkelser på linja midt i en diskusjon, så det vil jeg helst slippe. Blir ofte mye surr.

 

Hvis jeg bruker mesteparten av linjen til å laste ned, vil det da påvirke latencyen på tlf'en? eller vil den ta den den trenger av linjen for at jeg skal få best mulig latency utav samtalen...? Altså at tlf'en vil bli prioritert først.

 

Må vi skifte nummer hvis vi går over til Telio?

 

Er det noen som har noen ulemper med dette selskapet eller med IP telefon sånn gennerelt? Post gjerne deres erfaringer ;)

Hvorfor ikke gi dama di adapteren? Det er adapteren som har telefonnummeret. Man kan ta med seg "hustelefonen" rundt i hele verden så lenge man har tilgang på internett.. Hvis hun sitter i Canada med internett, så kan du ringe til henne ved å slå norskt lokalt nummer! Telio deler ut 2169xxxx nummer..

Bare ett forslag...

 

Fra Teilo sin hjemmeside:

Ring Norge gratis også fra utlandet  (Tilgjengelig)

Når du er kunde hos Telio så kan telefonnummeret ditt følge med deg på reise.  Telefonnummeret ditt følger adapteren du får fra oss.  Det betyr at om du tar med deg adapteren for eksempel til et hotell i utlandet som har bredbånd, så kan du bare kople adapteren i bredbåndsuttaket, hotelltelefonen i adapteren, og så ringer det på hotellrommet ditt når noen ringer ditt norske telefonnummer.  Og du ringer selvsagt gratis i Norge, akkurat som om du var hjemme.

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...