Gå til innhold

ATI R 9800 pro, TV-out


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å finne en god metode for å bruke TV-ut. Behovet mitt er å kunne bruke TV-ut for å se video/dvd samtidig som jeg jobber med andre ting på hovedskjermen min.

 

Etter mye noob-fikling har jeg kommet fram til at kloning med Theater Mode aktivert er den beste metoden - da skal jeg vel kunne spille av en videofil i en minimert avspiller, samtidig som om dette skal kunne vises i fullskjerm på TVn?

 

Når jeg aktiverer theater mode i "clone mode options" skjer det samme som om jeg skulle valgt "same on all" - skrivebordet mitt ser helt likt ut på begge skjermene, også når jeg spiller av video. Siden oppløsningen på skjermen min er høyere enn 1024*768 er bildet for stort på TV'n, og dette gjelder også når jeg spiller av video i full skjerm.

 

Er det noen settings jeg har oversett? Er det noen som har hatt samme problem? Håper noen her kan hjelpe - jeg begynner å bli mektig lei av dårlige bruksanvisninger fra ATI...

 

- strez

 

relevante specs: sapphire radeon 9800 pro, epox 8k9a2+ (via kt400), win xp pro. alle seneste drivere installert, inkludert siste hydravision.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...