Gå til innhold

6600, vannskade


Anbefalte innlegg

Huff, så måtte det skje. I helgen var det festing, og telefonen (6600) ble utsatt for oppkast (vannskade). Mobilen har siden nektet lenge å slå seg på, batteriet virker kortslutta og mobilen det samme. Dette var for 1 dag siden. Så i dag prøvde jeg koble mobilen til laderen, og neimenn starta ikke 6600en opp, MEN så kom det ikke opp noen bakgrunnsbelysning, og mobilen oppførte seg generelt merkelig (slo seg av hele tida). Ikke minst, skjermen flimrer veldig ofte, og blir helt uleselig. :scared:

 

Dilemma her blir hvordan jeg skal få fikset opp dette. Mobilen ble kjøpt hos Nokia Store i Oslo, og er fortsatt innenfor garantiperioden. Jeg har ikke mobilforsikring. Evnt, så har jeg reiseforsikring, som gjelder med en gang jeg beveger meg utenfor huset, og dette skjedde i en annen by enn jeg bor i. Problemet er: skal jeg ringe reiseforsikringselskapet og høre hva de sier, eller skal jeg levere den først inn til rep. på nokiastore og si at det ble sølt vann på den...?

 

takker så mye for gode svar

Mvh _THX_ :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Uansett årsak til fuktskade så kan du glemme å få gjort det på noe form for garanti.Jeg ville tro at du ikke får noe på reiseforsikringen heller da du ikke var på noe reise,men det vet jeg ikke,ta kontakt med der du har reiseforsikring,det er ditt eneste lille håp.Slutt å ta med så dyr telefon på fest,håper du lærer av dette...

 

:no:

Lenke til kommentar
hey :yes:

jeg har hatt vannskade på telefonen min før (nok 6610), jeg klarte å putte den inn i vaskemanskinen :cry:

når jeg tok den ut igjen kunne jeg ikke skru den på, jeg tok å demonterte hele telefonen min. så la jeg alle delene i tørk i 6 timer. så skrude jeg alle delene på plass i gjen :cool: så pøvde jeg å skru den på men det funka ikke.... så kjøpte jeg et nytt batteri på elkjøp (30 dagers returet vis det ikke funka). så putta jeg i det nye batteriet så funka telefonen i gjen :w00t:
Lenke til kommentar

Nå funker faktisk mobilen nærmest normalt igjen. Nå funker bakgrunnsbelysningen igjen. Men... når jeg ser på skjermen, så kan det se ut som det er vann, fukt (slags skygge effekt) som ligger bak bakgrunnsbelysningen hvis dere skjønner. får se etter et par dager hva som skjer... :/ skal inn til Oslo uansett, Britney konsert veit :p, så hører jeg hva folka der sier og anbefaler.

Lenke til kommentar

Samma skjedde med et digitalkamera dama har, skjermen din vil aldri bli helt bra igjen, men du ser hva som skjer hvertfall. Men eg ville ha bytta skjermen. Det er liksom noen striper bak skjermen når en snur skjermen i forskjellige vinkler.

Lenke til kommentar

Snakker du om at noen spydde (spøy) på telefonen? Da bør du iallefall vaske den litt (med en fuktig klut, ørepinner i noen plasser ol. ikke rennende vann), for magesyre er ikke bra :p

Legg den siden til tørk i ovnen uten deksler på LAV LAVLAV varme (her snakker vi LAAAAVT (Kan ikke understreke det nok) og la den varmes litt i et par timer (på LAAAV varme) helt til den er litt tørr. LEgg den siden til tørk på et tørt sted og la den ligge der i 1 dag eller no. Deretter burde den virke fint fint...

 

 

BTW: Det er derfor man bør ha en party tlf. så slipper man slike ting... ;)

 

edit: Med lavt mener jeg 30-40 grader.... Ikke ta mere, la den heller ligge der en stund... Eller du kan alltid la den tørke i et litt småvarmt TØRT rom (som et vaskerom hvis det er tørketrommel der, eller et annet varmt rom (IKKE BADEROMMET=fukt))

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...