Gå til innhold

Kjøp av pc, hvilken webbutikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk litt på Webshopguiden også først. Der tror jeg du snart vil se at det er 5 butikker som skiller seg ut i størrelse og seriøsitet + har minimum en helt grei servicelinje om problemer skulle oppstå:

 

Netshop

MultiCom

MPX

PSWeb/Data

Komplett

 

Andre butikker bør du kanskje ikke benytte til store kjøp om du ikke har handlet mye datautstyr på internett før.

 

B.T.

Lenke til kommentar

Vil bare si at det er ikke alltid det er best å kjøpe der det er billigst. Greit å tenke på åssen service stedene har. Da tenker jeg spesiellt når det gjelder garantisaker osv. Kan TRYGT anbefale deg PS-Data. De har etter min erfaring enestående support, samt er meget raske til å behandle feil på hardware.

Les litt i erfaringer under webshopguiden. Der finner du mange webshoper som er bra, samt mange du bør holde deg LANGT unna.

 

mvh

 

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Ville bare nevne det at Multicom & komplett som nevnt ovenfor, ikke er kjent for å være de raskeste med evnt retur. Komplett f.eks brukte mange dager på å få sendt ut en ordre til meg som de normalt burde klart på 1 dag. Har enda en retursak som jeg krangler med dem om. De sendte varene til feil adresse, og varene gikk i retur. Uansett: Multicom var det like før jeg måtte bringe for TV2 hjelper deg p.g.a en annen retursak. Sikkert ikke alle som har samme erfaring når det gjelder disse 2. Jeg personlig har dem begge LANGT i vrangstrupen.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

1) Først bestemmer du deg for hvilke komponenter PCen din skal ha.

2) Gå til prisguiden og velg 'Opprett ny handlevogn' fra menyen til høyre.

3) Bruk prisguiden til å finne hver komponent og velg 'Legg til dette produktet i handlevognen'.

4) Trykk på min 'handlevogn'

 

Du har nå en oversikt over hvilke butikker som er billigst på hver komponent, og en oversikt over hvilken butikk som har billigst på alle varene totalt.

 

Edit:

Er den billigste butikken Komplett, Netshop,MultiCom, MPX eller PS Data, kan du trygt handle der. Om det er en annen butikk, bør du sjekke Webshopguiden for erfaringer.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Sikkert ikke alle som har samme erfaring når det gjelder disse 2. Jeg personlig har dem begge LANGT i vrangstrupen.

_Helt_ sikkert ikke, nei. Når du har klart å krangle med to av de tre aller ypperste nettbutikkene her i landet, sier nok dette mer om deg som kunde enn om de to aktuelle butikkene...

 

B.T.

Lenke til kommentar
Sikkert ikke alle som har samme erfaring når det gjelder disse 2. Jeg personlig har dem begge LANGT i vrangstrupen.

_Helt_ sikkert ikke, nei. Når du har klart å krangle med to av de tre aller ypperste nettbutikkene her i landet, sier nok dette mer om deg som kunde enn om de to aktuelle butikkene...

 

B.T.

Får ta komplett først:

 

Bestillte en komplett PC til min samboer. Skrev alt inn i hennes navn, adresse, postnummer, etc.

PC'en ankommer ikke overhodet. Jeg logger meg inn på konto for å sjekke hvor det blir av den. Der finner jeg INGEN ordre. Jeg tenker fy faen ikke mulig, og ringer PS-Data som bruker 2 dager før PC'en ankommer døra. Så dropper det et brev ned i postkassa nesten en måned etter, der det står at komplett krever MEG for over 1000 kr i porto etc. Det viser seg at de har sendt pc'en til en helt annen adresse. Fordi jeg har registrert meg flere ganger som kjøper, er mange av bestillingene mine IKKE registrert på min konto hos komplett. Er det da min feil at komplett ikke klarer å sende varene til den adressen jeg ber dem om, er det min feil at varene ikke blir registrert under min konto hos dem ? er det jeg som skal betal over 1000 kroner p.g.a at de ikke klarer å lese riktig adresse ???

I think not.

 

Multicom:

 

Bestillte en komplett PC hos dem. Spesifiserte at det var VIKTIG at ustyret ble sendt samlet, og at jeg ikke var interessert å få dette i 2 forskjellige oppkrav. Jada fikk jeg beskjed om. Likevell så sendte de ut det de hadde inne på lager da, og sendte resten en uke senere. Jeg nektet å hente ut denne pc, og måtte derfor etter mye om og men betale porto tilbake til dem. Dette ble gjort. Men så viser det seg at kvitteringen min ikke får stempel samtidig som multicom nekter for at de har mottatt betalingen. Dermed ble det sendt inkasso på inkasso til meg. Jeg var sta som pokker, og nektet fortsatt å betale. Til slutt kom det fram det at inkasso firmaet ikke fikk lov av mulitcom å sjekke om det hadde kommet inn et beløp den dagen jeg hadde betalt. Med andre ord kravet ble trekkt tilbake av inkassobyrået. - Multicom hadde driti seg loddrett ut.

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Sikkert ikke alle som har samme erfaring når det gjelder disse 2. Jeg personlig har dem begge LANGT i vrangstrupen.

_Helt_ sikkert ikke, nei. Når du har klart å krangle med to av de tre aller ypperste nettbutikkene her i landet, sier nok dette mer om deg som kunde enn om de to aktuelle butikkene...

 

B.T.

En annen ting jeg glemte å si angående komplett. Jeg har de siste 4 år kjøpt og videreformidlet kjøp av utstyr hos dem for over kroner 300.000,- . Derfor: jeg er en fabelaktig god kunde hos dem. Komplett var en gang i tiden den beste webshop, men etter at de begynnte å slutte å gi god support, har de fallt langt ned på listen. De er ikke blant de 10 billigste lenger.

Når jeg er en kunde som kjøper såpass mye ustyr så ofte, forventer jeg å få den service jeg har krav på. Dette fikk jeg IKKE, derfor har jeg dem ja, LANGT ned i vrangstrupen.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Well, takk. Jeg fikk hvertfall provosert frem en bedre forklaring....

 

Det virker forresten ikke som en TV2 hjelper deg sak at du ikke selv kan frembringe kvittering på noe du hevder å ha betalt. Det er nok ditt eget ansvar å holde orden på slik.

Posten har en vektgrense som ingen butikker kan sende pakker som er tyngre enn (30 eller 35 kg). Bestiller du PC med skjerm, eller selvbygger-pakke med kabinett og alt innhold, er det neppe mulig for noen å sende dette som èn pakke.

 

Lærdom av Komplett saken bør være at man ikke oppretter ny konto hver gang man handler. Blir naturlig nok lettere rot av slikt enn om man handler på èn konto.

 

Konlusjon på begge sakene (om jeg har forstått korrekt) må være at du ikke har lidd noe økonomisk tap, og da har enhver grunn til et stooort :D

 

B.T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...