Gå til innhold

Er vi bevisste forbrukere, eller siklende idioter?


Ratatosk

Anbefalte innlegg

Begynner å bli DRIT lei av å bli behandlet som en liten unge som svelger alt han blir foret med av konsoll/spillmarkedet. Hvorfor er det aldri noen som tar opp dette?

 

Er du enig i at dette er crap:

 

*Release av spill i europa er treigere enn Vidar Theisen i et badekar fullt av tjære. Mens spill gjerne kommer ut et år tidligere i USA og Japan, må vi spille "the waiting game".

 

*Prisene på spill er alt for høye. Det sitter noen veldig grådige mennesker et eller annet sted!! Prisen på spill er ikke relativ med kvaliteten eller hvor mye det koster å utvikle et spill - noe som gjør meg mistenksom mot distributørene.

Visste du forresten at en X-Box koster omtrent halvparten så mye i Japan som i Europa, selv om konsollene blir produsert lokalt både Japan og Europa? Og Japan har forøvrig ikke noe lavere prisnivå på hardware og software generelt enn Europa, bare så det er sagt...

 

*Motarbeiding av modchips. Hvorfor skal ikke jeg kunne gjøre hva jeg vil med min egen eiendom? Sony vant nylig en rettsak i UK som hindrer produksjon av chips som fjerner sonesperrer.

 

*Hvorfor må jeg kjøpe et NYTT spill hvis DVD'en min får en ripe? Hvis backups av spill er ulovlig eller forhindret på annen måte, bør produsenter/forhandlere gjøre det mulig å bytte inn en defekt DVD i en HVILKEN SOM HELST butikk, UTEN kvittering!! Har man original DVD'en så bør dette være bevis nok på at man eier spillet. Det koster tross alt ganske lite penger å trykke en DVD - men det koster jævlig mye å kjøpe et nytt spill!

 

Er du enig? Hvorfor gjør du ikke noe MED det da?!?!?!

 

[ Denne Melding var redigert av: Ratatosk på 2002-04-07 17:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Release av spill i europa er treigere enn Vidar Theisen i et badekar fullt av tjære. Mens spill gjerne kommer ut et år tidligere i USA og Japan, må vi spille "the waiting game"."

 

Det er sikkert fordi at utgiverne vil lansere spillene likt i Europa. Og siden Tyskland og Frankrike ikke liker ting som ikke er dubbet eller oversatt, så må vi andre vente tolmodig på at utgiverne får oversatt spillene til Spansk, Tysk og Fransk.

 

"Visste du forresten at en X-Box koster omtrent halvparten så mye i Japan som i Europa, selv om konsollene blir produsert lokalt både Japan og Europa?"

 

Det er fordi MS vet betydningen av det Japanske markedet. Og for å få støtte av de store Japanske spillefirmane så må Xbox bli en suksess i Japan. Og for å få det til så har MS sørget for å gi Xbox den rimligste prisen, den kan ha. Og det ser ut til å virke, det er like før at Xbox seller mer units pr uke enn PSone.

Lenke til kommentar

Quote:



"Visste du forresten at en X-Box koster omtrent halvparten så mye i Japan som i Europa, selv om konsollene blir produsert lokalt både Japan og Europa?"



 

vel i japan og kina området er det jo mange flere folk som kan kjøpe, og da er det jo logisk at det blir billigere. det bor jo tross alt over 1 milliard folk i kina...(jeg har rett sant, eller driter jeg meg ut nå?)

Lenke til kommentar

Det er ikke derfor, det er fordi de vet at Europeere er stort sett villige til å betale mer for mindre. Derfor blir prisene høyere her enn i Japan og USA, det er kun Gamecube som har hatt samme pris overalt.

 

Dessuten har Xbox solgt skikkelig dårlig i Japan og Kina selv om det bor mange der, det er ikke det som teller. Det er antall folk som har penger nok til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-04-18 16:35, Roamer skrev:

Det er ikke derfor, det er fordi de vet at Europeere er stort sett villige til å betale mer for mindre. Derfor blir prisene høyere her enn i Japan og USA, det er kun Gamecube som har hatt samme pris overalt.


Dessuten har Xbox solgt skikkelig dårlig i Japan og Kina selv om det bor mange der, det er ikke det som teller. Det er antall folk som har penger nok til å kjøpe det.



 

Hmm, Kina? De selger ikke konsoollen i Kina. Husk det er spill de først og fremst tjener på, i Kina er det 90% piratkopi, derfor er det ikke lønnsomt å selge konsoller der, har jeg lest da...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 05:56, C. Alshus skrev:

Slutt å spill spill. Bruk heller penga på noe fornuftig, som ØL.



 

...aner man en viss løssluppen/ lødig/ luggum/ lagom eh, alternativ logikk her ?

 

:grin:

 

...alternativ ja - har spilt snart 4500 rated hearts - så det fins 'spill' og Spill: hva gjør man ikke for å kjøre en omgang med favoritten :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er selvfølgelig enig i at det sitter skrekkelig mange kapitalistsvin rundt omkring, men jeg tror ikke piratkopiering er svaret. Da får ingen noen penger av deg, og bare de aller mest ultrakommerse produktene vil fortsette å lages. dvs. mer EA mindre bethesda. f. eks. Utviklerne bør, etter min mening, få en stor del av kaka, siden de har jobbet hardt og intenst for å bringe oss ett godt spill så fort de kan. Utgiverne, og de store selskapene derimot, er skurkene som virkelig håver inn. Det man kan gjøre, er å kjøpe spill av små utviklere som selger direkte, og om man absolutt må ha det nyeste fps`et, eller hvadetnåer, så forsøk å hoppe over flest mulig ledd (kjøp så direkte av utvikler som du kan) For all del ikke kjøp i butikk, g allerminst av spaceworld eller de andre ekle fysjomfy kjedene. Og Aldri, aldri, kjøp konsollspill. Her skal utgiverne av konsollen ha en betydelig del av kaka, kanskje uten å engang ha vært borti utvikling eller markedsføring. Det er her konsollutgiverne tjener penger, noe som gjør at de de første årene ofte selger konsollene med tap.

 

Og til deg som foreslo noen duggfriske halvlitere:

Nåvel. Jeg veit ikke hvor mange kroner en sånn koster å lage, men det er i alle fall ikke så mye som en tiendel av det du gir den pene dama bak bardisken.

 

Er klar over at jeg har kommet med en del opplagtheter her, men bær med meg, vi får si det er til glede for nye lesere.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du publishers gidder å betale lønningene og utgifter som en developer har? Fordi de regner med å tjene penger på det! Gode penger å tjene :smile:

 

Men de fleste pengene burde kanskje gått rett til utviklern, men det er publishern som gjør så vi får spill! Så vi må være litt taknemmlig også... Min mening i hvert fall :smile:

Lenke til kommentar

Problemet her er systemet. At utgiverne tjener vanvittige penger bare på å låne bort noen penger er det samme problemet som Marx så når fabrikkeierne tjente vanvittige penger på å investere penger i maskiner, samtidig som det var arbeiderne som skapte verdiene. Til denne problemstillingen er det to måter å stille seg:

 

1. Godta det, og lev videre med et urettferdig og lite hensiktsmessig system, i et urealistisk håp om en dag selv å bli en av utnytterne i stedet for de utnyttede.

 

2. Væpna revolusjon.

 

(Satt _litt_ på spissen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...