Gå til innhold

Skjermkort virker ikke med drivere


Anbefalte innlegg

I går tok jeg med pcen til en venn og lånte skjerm hos han. Koblet tven og den litt eldre 17crt skjermen i pcen og starta opp. Vi prøvde painkiller og fikk masse "bug" i grafikken. (lignet litt på artifacts). Da jeg kom hjem og satte i min egen skjerm var problemet fremdeles der. Innstallerte driverene på nytt og restarta. Kom inn i windows og etter noen sekunder ble skjermen svart, fikk etter en kort stund tilbake bildet med 640:480 oppløsning, fucket farger og en feilmelding. Feilmeldingen var sånn:

 

VPU Recover:

VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands.

Pleas tell ATi Technolog about your problem.

The generated error report contains only system information such as driver version, AGP settings, graphics frame buffer size, etc. that will be used to analyze the problem. This problem will be treated as anonymouse.

 

Trykker dont send og får opp en ny melding:

 

VPU Recover:

VPU recover was unable to fully recover from a hardware deadlock, and has switched to software rendering. To restore hardware rendering. you must restart your computer.

 

Restarter og får blandt ann hvite prikker på skriften i dos og blå streker over windows logoen i boot screen. Når boot screenen forsvinner blir det bare svart skjerm helt til pcen restarter. Slik fortsetter det. Klarer å starte opp i safe mode. Der får jeg denne meldingen:

 

Microsoft Windows: Computer restarted after an unexpected shutdown. Microsoft Windows detected a possible device failure. The driver for the display device was unable to complete a drawing operation. Pleas check with the device manufacturer for a driver update. (bruker catalyst 4.4 men har prøvd mangen andre versioner)

 

I safe mode sletter jeg driverene og restarter, da kommer jeg inn i windwos på vanelig måte og alt funker som det skal (slik det gjør når du ikke har drivere, vel å merke). Innstallere noen andre driver og det samme skjer. Slik går det, og jeg får det ikke til å funke..... Har prøvd å restarte bios, tatt ut og inn skjermkort, formatert og reinnstallert. Ingen ting ser ut til å hjelpe. Forrslag :cry:

 

 

EDIT: Specs ser dere i profilen :yes:

EDIT2: det er ATI9800pro kortet det gjelder

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
ingen som har noe forrslag? Siden det ikke engang hjalp med en reinnstall av winows er jeg ganske blank her. Tvilker sterkt på at det er noe fysisk skade på kortet.

Hvorfor tviler du?

Har du prøvd kortet i en annen maskin?

Har du "tuklet" med kortet? Dvs. flashet/OC'et det..

(Hvilket kort av de du har i profilen din gjelder problemet).

Dessverre hender det jo at komponenter tar kvelden.. og dette ser da virkelig ut som ett slikt tilfelle.

Men jeg håper for din skyld det ikke er slik (garanti på "tuklet"/flashet Pro??) :dontgetit:

Lenke til kommentar

høres mistenkelig ut som om kortet ditt har et ben godt plantet på "den andre siden" av dette livet, bare for å si det poetisk. Alle symptomene, feilmeidingene og errorene peker mot at du har et virkelig stort problem med kortet ditt. Det eneste jeg kan anbefale deg, er å sjekke om alt sitter godt fast og alle kontakter sitter slik de skal.

 

mag

Lenke til kommentar
jeg har samme problem med mitt Asus 9600XT.

 

har prøvd ALT

 

sender mitt til reklamasjon....

vet ikke hvordan det er med reklamasjon når du har overklokket kortet, men det er jo ikke sikkert du har det - men trådstarter har i allefall overklokket og det kan være en grunn til de problemene han har nå..

Lenke til kommentar
jeg har samme problem med mitt Asus 9600XT.

 

har prøvd ALT

 

sender mitt til reklamasjon....

vet ikke hvordan det er med reklamasjon når du har overklokket kortet, men det er jo ikke sikkert du har det - men trådstarter har i allefall overklokket og det kan være en grunn til de problemene han har nå..

Har kjørt det clocket i flere månder uten problemer, problemet oppstod plutselig da jeg startet maskinen med den tven og skjermen.

Lenke til kommentar
jeg har samme problem med mitt Asus 9600XT.

 

har prøvd ALT

 

sender mitt til reklamasjon....

vet ikke hvordan det er med reklamasjon når du har overklokket kortet, men det er jo ikke sikkert du har det - men trådstarter har i allefall overklokket og det kan være en grunn til de problemene han har nå..

Har kjørt det clocket i flere månder uten problemer, problemet oppstod plutselig da jeg startet maskinen med den tven og skjermen.

grunnen til problemene kan jo også ligge i det at du (sannsynligvis) transporterte pc'en din til kameraten din. Har du sjekka alle tilkoplinger og at alt sitter fast slik det skal inne i maskinen? Ved transport er det jo mulig at ting rister løs..

 

mag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...