Gå til innhold

PC'en bråker som et jetfly....


Anbefalte innlegg

Har en ny HP pc som er relativt høylytt. :scared:

Jeg hører f.eks viftene mens jeg spiller BFV med høyt volum og headset.

 

Noen tips om enkle og billige tiltak for å få ned lydnivået? Noen vifter kanskje som er stillegående?

 

Vannkjøling er ikke aktuelt, da jeg ikke gidder ta meg bryet med det.

Ikke nytt headset heller forresten... vet at noen helt sikkert hadde foreslått det.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lever tilbake HP pc'n din, få pengene refundert og bestill hardware på nett og bygg din egen pc :p:laugh: Nei altså, du kan gjøre som de andre har sagt, sjekk litt på nett etter stillegående vifter fra papst, thermaltake, zalman, mist, alt etter hva du finner som faller i smak hos deg. Også kan det nevnes at viftestyring er kjekt å ha, så kan du regulere turtallet etter behov ;)

Lenke til kommentar

Du burde først finne ut hva som bråker mest på PCen:

 

- Vifte i strømforsyning (PSU)

- Kabinettvifter

- CPU vifte

- Vifte på grafikkort

- Ev. vifte på hovedkortet

 

Plasser øret nærme hver enkelt kilde og finn ut hva som brøker mest. Når diu finner ut det, så poster du dette her.

 

Jeg trodde HP var relativt flinke til å støydempe PCene sine, men det varierer sikkert en hel del.

Lenke til kommentar
Du burde først finne ut hva som bråker mest på PCen:

 

- Vifte i strømforsyning (PSU)

- Kabinettvifter

- CPU vifte

- Vifte på grafikkort

- Ev. vifte på hovedkortet

 

Plasser øret nærme hver enkelt kilde og finn ut hva som brøker mest. Når diu finner ut det, så poster du dette her.

 

Jeg trodde HP var relativt flinke til å støydempe PCene sine, men det varierer sikkert en hel del.

Takk for tipset. Skal gjøre det så fort jeg kommer meg hjem fra jobb.

 

HP er IKKE flinke med støyen på PC'ene sine.... har også en laptop fra HP som er ca 1 år gammel. Veldig god PC, men bråker mye....

 

Jeg kommer tilbake med hvor støyen kommer fra :thumbup:

Lenke til kommentar
Blir monteringen etter plug and play prinsippet, eller er det noe spesielt jeg må ta hensyn til når jeg installerer dette? Tenker helst da på ribbene og viftene...

Nja, bittelitt vanskeligere enn Plug and Play, men du slipper å installere noe som helst. Kun montere. :)Her er litt termisk lim til å feste kjøleribbene.

Vil egentlig si at det er en relativt enkel jobb. Siden du viser en såpass god kompetanse om data, så tror jeg at du klarer det. Forutsatt at du har litt peiling på HW. :)

Men husk at hvis du gjør noen inngrep på datamaskinen innvendig, så mister du garantien.

Lenke til kommentar
Blir monteringen etter plug and play prinsippet, eller er det noe spesielt jeg må ta hensyn til når jeg installerer dette? Tenker helst da på ribbene og viftene...

Nja, bittelitt vanskeligere enn Plug and Play, men du slipper å installere noe som helst. Kun montere. :)Her er litt termisk lim til å feste kjøleribbene.

Vil egentlig si at det er en relativt enkel jobb. Siden du viser en såpass god kompetanse om data, så tror jeg at du klarer det. Forutsatt at du har litt peiling på HW. :)

Men husk at hvis du gjør noen inngrep på datamaskinen innvendig, så mister du garantien.

Ja har tulla en del med PC oppgjennom åra, så jeg kan en del.... men det har aldri plaget meg med viftestøy....

 

Har en kompis som installerte vannkjøling i sin PC, men det virka som for mye arbeid.... og han skulle ikke overklokke. Han ville bare ha ned støyen... he he :D

 

Men tilbake til topic: Da er det bare å åpne, skru\lime fast vifter og evt isolasjonsduk, og plugge til strømmen.... skal vel gå bra...

Lenke til kommentar

Må bare si at dataen min er originalt en HP-data (men nå i chieftech kab.) og denne bråkte ikke no særlig i starten, men etter omtrent et år så begynte PSU'en å lage mer og mer lyd!

HP greier å lage relativt støysvake dataer...men viftene blir mer bråkete etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...