Gå til innhold

Vantec Tornado vifter.


Goophy

Anbefalte innlegg

Microplex sa at de skulle ta inn Vantec Tornado vifter istedet for Delta-viftene nå.

Det er jo greit i og for seg, men jeg var innpå Vantec sine sider og så strømkabelen på disse viftene.

 

Det er en 4pin drev med kun to strømledninger inn (jord og strøm) og en 3pin drev med kun en ledning (rpm måler).

Dette funker jo heller dårlig om man skal ha viften i en rehobus som meg.

Derfor lurte jeg på om disse kom kun med den type kontakter, eller om de kom med kun vanlig 3pin drev istedet?

 

Edit: Slik ser det ut (.pdf fil).

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med en slik Tornado-vifte foran meg nå. Fikk inn noen prøver fra Vantec akkurat. Svaret er: Ja de kommer koblet slik pdf'en beskriver, ikke noe 3-pins drev, bare signalgiveren.

 

Vifta er spekket med 12V og 1 ampere, altså 12 watt.

 

Moddforslag:

Sjekk at viftekontrolleren du har tåler 12 watt (da det er ganske mye). Har du en gammel vifte med intakt 3-pins kontakt du prøve deg på å kappe og modde.

 

Jeg skal selv teste Tornado-viftene noen dager da jeg vurderer å ta dem inn i sortimentet vårt på pcstyling.no.

Lenke til kommentar

80mm Tornado drar 0,76 ampere, og ganger vi det med 12 volt blir det 9,1 watt, så du har helt rett. :yes:

 

92mm drar 1A tilsv. 12W.

 

Lykke til med moddingen. Med avbiter, loddeboldt og litt krympestrømpe så er du i mål.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg sitter med en slik Tornado-vifte foran meg nå. Fikk inn noen prøver fra Vantec akkurat. Svaret er: Ja de kommer koblet slik pdf'en beskriver, ikke noe 3-pins drev, bare signalgiveren.

 

Vifta er spekket med 12V og 1 ampere, altså 12 watt.

 

Moddforslag:

Sjekk at viftekontrolleren du har tåler 12 watt (da det er ganske mye). Har du en gammel vifte med intakt 3-pins kontakt du prøve deg på å kappe og modde.

 

Jeg skal selv teste Tornado-viftene noen dager da jeg vurderer å ta dem inn i sortimentet vårt på pcstyling.no.

Du har flere poster som virker som snikreklame, du har og en epost adresse som er koblet opp imot pcstyling.

 

Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" vil medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser.

jeg anbefaler deg asap og ikke bruke din bedrifts epost adresse samt og heller registrere en egen bedriftsbruker her "med butikknavn" hvis du skal opptre på vegne av butikken.

 

Snikreklame blir og kommer fortsatt til å bli slått hardt ned på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...