Gå til innhold

Ekstern blitz til minolta A2


Anbefalte innlegg

Har nylig skaffet meg ett Minolta A2 kamera. Oppdaget at den innebygde blitsen ikke er mye og rope hurra for. Har derfor planlagt å kjøpe meg en ekstern blits. Skal jeg gå for en av orginal blitsene til minolta eller er soligor mz400af like bra?

Noen som har erfaringer eller meninger om de to blitsene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert Sigma EF-500 DG Super?

 

Denne blitzen er meget kraftig, og har støtte for det meste av funksjonene (inkl. manuell overstyring, trådløs TTL blitsstyring m.m) du finner på Minoltas toppmodell 5600HS, men koster bare omlag 2000 inkl.mva/frakt, hvis den bestilles fra f.eks B&HPhotovideo.

 

Nå har ikke jeg muligheten til å se nærmere på Soligorblitzen i farten, men jeg ville ihvertfall at du ikke skulle kjøpe blitz uten i det minste å ha sett på hva Sigma har å tilby.

 

http://www.sigma-photo.com/html/news/500dg_super.htm

 

Mvh

Kjetil Høiby

Lenke til kommentar
Mener å ha hørt at de fleste Minolta-kameraene har en spesiell blitzsko der kun Minolta-blitzene passer, men om det gjelder A2 vet jeg ikke. Du bør kanskje sjekke det før du kjøper en annen blitz ihvertfall..

Dette er ikke noe problem i de tilfeller der tredjepartsprodusenter lager blitzer spesialtilpasset de ulike kameraprodusentenes blitzsko/funksjoner..

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...