Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs Netopia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å koble routeren (som står i naborommet) rett i telefonkontakten og koble opp via trådløst nettverkskort til min stasjonære PC?

Vil dette eventuelt gå utover hastigheten på nettet (har NGT Charlie)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hva du egentlig spør om her, om du spør om alle telefonuttakene kan brukes til adsl... I så fall er utgangspunktet at hovedinntaket i huset skal brukes, siden det ikke vil gi problemer mot eksisterende telefoner du måtte ha i huset. Det kan skje at du vil få større problemer med telefoner dersom du kobler på de andre ekstrauttakene.

Men du vil stort sett få forbindelse på de andre uttakene også. Såfremt du ikke har en noe merkelig kabling i huset.

Hvorfor skal du egentlig flytte på en trådløsruter da, når poenget er å slippe å flytte på den? ;)

Skrevet
Hvorfor skal du egentlig flytte på en trådløsruter da, når poenget er å slippe å flytte på den? 

Hehe...skjønner jeg har vært litt uklar.....poenget mitt er at jeg ikke har telefonabonnement og kun ett telefonuttak i huset....og for å slippe å strekke ledninger bort til rommet hvor PC'en står lurte jeg på om routeren kan stå borte ved telefonuttaket og kobles til via et trådløst nettverkskort på PC'en

Skrevet
Ja, hvis det er en trådløs router så

Hvis ikke må du nok trekke kabler... 

Hehe ja den er trådløs nok tenker jeg......men vil dette sette begrensninger for nedlastningshastigheten på NGT Charlie abonnementet mitt?

Skrevet
Hehe ja den er trådløs nok tenker jeg......men vil dette sette begrensninger for nedlastningshastigheten på NGT Charlie abonnementet mitt?

Du vil ikke få tregere hastighet hvis signalet er bra. Eneste er at du vil få litt høgere ping tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...