Gå til innhold

Fedora linux og kjernekompilering


Anbefalte innlegg

Jeg er til vanlig en slackwarebruker, men jeg ville ha linux inn på den ene workstationen min og orket ikke konfigurering. Jeg fikk tips om fedora. (Har fra før testet RH8 og RH9 men ingen virket som var noe for meg(noe av grunnen var kansje at jeg skydde KDE/Gnome som pesten, men jeg har endret min mening :yes: )) Jeg installerte fedora og merket meg en ting. Fedora bruker moduler til alt. Når jeg kompilerer kjerner til mine maskiner så bruker jeg knapt moduler jeg bygger alt inn i selve kjernen. (Dreier seg om fedora core2 test3)

 

Det jeg lurer på er:

 

1. Hva vil skje om jeg rekompilerer en kjerne under fedora og ikke benytter meg av moduler i det hele tatt? Vil Fedora miste noe funksjonalitet på en måte da?

 

2. Den nye maskinen min er en P4 med HT. Jeg sliter litt med å få linux til å vise meg to cpu'er. Hva er det jeg må gjøre for å få HT til å fungere under linux? hva er det jeg må legge til i kjernen for noe?

 

3. Hvis noen har lyst til å gi meg noen pointere ang Fedora og hvordan jeg kan ta mer nytte av denne distroen så hadde det vært flott. (Evt hvilke grafiske dippedutter man bruker til hva (For vil ha så mye pek&klikk som mulig), for jeg er mer vandt med å redigere det selv i konfigfilene.)

 

Mvh

Karl S. Løland

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...