simenss Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Noen av brukerene på siden min sier at de bare kommer tilbake til main.php?id=start-upload. Men på min PC fungerer det fint! Gjør jeg noe feil i sessions? Det virker som om sessions blir slettet eller noe <?php if($_GET['id']=="upload") { if($_POST['start']==1) { session_start(); require("mysql.php"); $mobil = $_POST['mobil']; $mobil_array = mysql_query("SELECT * FROM Mobiler WHERE modell='$mobil'"); $mobiler = mysql_fetch_array($mobil_array); $_SESSION['h'] = $mobiler['h']; $_SESSION['w'] = $mobiler['w']; $merke = $mobiler['merke']; $modell = $mobiler['modell']; $_SESSION['mobil'] = "$merke $modell"; $w = $_SESSION['w']; $h = $_SESSION['h']; $mobil = $_SESSION['mobil']; } else { session_start(); require("mysql.php"); $w = $_SESSION['w']; $h = $_SESSION['h']; $mobil = $_SESSION['mobil']; } if($_SESSION['w']==NULL || $_SESSION['h']==NULL || $_SESSION['mobil']==NULL) { header("302 Moved Temporarily"); header("Location: main.php?id=start-upload"); exit; } } ?>
Ueland Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 kan hende jeg surrer litt nå men kansje dette gjør susen? <?php session_start(); if($_GET['id']=="upload") { if($_POST['start']) { require("mysql.php"); $mobil = mysql_query("SELECT * FROM Mobiler WHERE modell='".$_POST['mobil']."'"); $mobiler = mysql_fetch_array($mobil); $_SESSION['h'] = $mobiler['h']; $_SESSION['w'] = $mobiler['w']; $merke = $mobiler['merke']; $modell = $mobiler['modell']; $_SESSION['mobil'] = "$merke $modell"; $w = $_SESSION['w']; $h = $_SESSION['h']; $mobil = $_SESSION['mobil']; } else if(!$_SESSION['w'] || !$_SESSION['h']|| !$_SESSION['mobil']) { header("Location: main.php?id=start-upload"); exit; } else { require("mysql.php"); $w = $_SESSION['w']; $h = $_SESSION['h']; $mobil = $_SESSION['mobil']; } } ?>
simenss Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Skrevet 1. mai 2004 (endret) kan hende jeg surrer litt nå men kansje dette gjør susen? Det fungerte! Tusen takk EDIT: noen enkel forklaring på hva jeg gjore feil? Endret 1. mai 2004 av simenss
LoS Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 (endret) Du satte ikke "session_start();" helt på førsten så vidt jeg kan se. edit: pluss litt surr med else og if osv. Endret 1. mai 2004 av LoS
simenss Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Skrevet 1. mai 2004 $_SESSION['w']==NULL er byttet ut med !$_SESSION['w'] Betyr det det samme?
Ueland Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 if (x) er det samme som gjør dette hvis x inneholder noe. if (!x) gjør noe hvis x ikke inneholder noe, as simple as that
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå