Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer ikkje til å bli så bra vist vi kommer til å bruke våre egne themes...

 

Eg personlig kommer til å bruke explorer til å bla gjennom mine dokumenter osv... bruke opera, word, vb (ikkje minst), og andre programmer som har windows standard theme. Det eg tenkte på var å erstatte heile oppgavelinja og legge til elementer og menyer som eg kan bruke til å starte programmene eg bruker (opera, word, osv.) Vi skal jo ikkje lage eit OS her, det er jo skrivebordet det er snakk om.

 

Så eg stemmer for at vi ikkje bruker theme :nei:

Endret av Atmozpheric
Lenke til kommentar
Dette kommer ikkje til å bli så bra vist vi kommer til å bruke våre egne themes...

 

Eg personlig kommer til å bruke explorer til å bla gjennom mine dokumenter osv... bruke opera, word, vb (ikkje minst), og andre programmer som har windows standard theme. Det eg tenkte på var å erstatte heile oppgavelinja og legge til elementer og menyer som eg kan bruke til å starte programmene eg bruker (opera, word, osv.) Vi skal jo ikkje lage eit OS her, det er jo skrivebordet det er snakk om.

 

Så eg stemmer for at vi ikkje bruker theme :nei:

Skjønner poenget ditt. Vi kan ha borderstyles på vinduene, men et theme trenger vi uannsett. Kan ikke ha sånne kjedelige grå vinduer.

 

Da for vi vel starta på noe nye theme da ;)

Lenke til kommentar
Hvordan funker et sånt Shell replacement? Hadde vært artig å prøvd noe lignende selv.. har du noen linker kanskje?

Trykk ctrl-alt-del og avslutt "explorer.exe". Da ser du at windows "blir bort". Alle funksjoner og sånt er der, men gui'en er borte.

Lenke til kommentar
no offense, men eg hadde aldri funne på å bruke det programmet med så stygge themes...  :thumbdown:

No offense, men du en den jævligste jeg har sett til å gi konstruktiv kritikk... :thumbdown:

 

Si hva som er dårlig og sleng opp noe.

uh, surpomp... var nok eit litt dårlig innlegg der ja. Eg har ikkje peiling sjølv korleis eg ville hatt det, men eg er jo forsåvidt fornøyd med w2k theme.

 

Det som er gale er vel at dei er litt vel dårlig fargeval fyrst og fremst.

Lenke til kommentar
Hvordan funker et sånt Shell replacement? Hadde vært artig å prøvd noe lignende selv.. har du noen linker kanskje?

Trykk ctrl-alt-del og avslutt "explorer.exe". Da ser du at windows "blir bort". Alle funksjoner og sånt er der, men gui'en er borte.

Men hva med alle parametere som andre programmer sender til explorer.exe? Hva med ikonene i systray? Programmer som kjører etc? Vanskelig å finne noe bra med Google om dette.

Lenke til kommentar
Hvordan funker et sånt Shell replacement? Hadde vært artig å prøvd noe lignende selv.. har du noen linker kanskje?

Trykk ctrl-alt-del og avslutt "explorer.exe". Da ser du at windows "blir bort". Alle funksjoner og sånt er der, men gui'en er borte.

Men hva med alle parametere som andre programmer sender til explorer.exe? Hva med ikonene i systray? Programmer som kjører etc? Vanskelig å finne noe bra med Google om dette.

Alle programmer fortsetter å kjøre.

 

De parameterene som ender opp i explorer tror jeg først går innom den delen av windows vi ikke ser, fordi man kan få laget f eks en taskbar med alle kjørende programmer. De småe ikonene vet jeg ingen ting om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...