Gå til innhold

høy temp på cpu


gunlovin

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med høy temperatur lenge, men i dag toppet det seg under dc med en temp på 77 grader! ( er ikke det nok til å avlive prosessoren?)

 

Jeg har en xp2000+, ikke overklokket, på et Asus a7v333 hk, med en silent twin cpu-kjøler i et dragon midi-tower. artic alumina pasta (lite) og tre 80mm kabinettvifter, 2 inn og 1 ut (overtrykk), i tillegg til psu-vifte ut.

 

har tatt av og på cpu-vifta, reingjort og ny pasta.

 

den høye temperaturen får spill til å hakke. idle er ca 53 grader, load vanligvis 62grader (bortsett fra i dag da). Kabinett-temp ca. 25grader.

 

kan det være noe galt med prosessoren? eller hk?

 

MBM-loggen kan du se her:

 

http://www.stud.ntnu.no/~runeh/MBM5 Interval Log.htm

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres nesten ut som om kjøleribben ikke sitter 100%.

Du har ikke for mye pasta på?

 

SilentTwin er jo stille, men ikke ment for OC'ing.

AMD generelt er ikke veldig kalde heller.

 

Mye pes, men det går an å prøve CPU'en din i en annen maskin eller en annen CPU i din maskin.. bare for å få noe referenser.

 

--

Mvh

Christian Hedström

Lenke til kommentar
Jeg har slitt med høy temperatur lenge, men i dag toppet det seg under dc med en temp på 77 grader! ( er ikke det nok til å avlive prosessoren?)

 

Jeg har en xp2000+, ikke overklokket, på et Asus a7v333 hk, med en silent twin cpu-kjøler i et dragon midi-tower. artic alumina pasta (lite) og tre 80mm kabinettvifter, 2 inn og 1 ut (overtrykk), i tillegg til psu-vifte ut.

 

har tatt av og på cpu-vifta, reingjort og ny pasta.

 

den høye temperaturen får spill til å hakke. idle er ca 53 grader, load vanligvis 62grader (bortsett fra i dag da). Kabinett-temp ca. 25grader.

 

kan det være noe galt med prosessoren? eller hk?

 

MBM-loggen kan du se her:

 

http://www.stud.ntnu.no/~runeh/MBM5 Interval Log.htm

Hei har nøyaktig samme oppsett som deg med hovedkort kabinett cpu kjøling kjølepasta vifter etc.... Hadde dette problemet selv, er 100% sikker på at du har satt silent twin på feil. Det hadde jeg gjort og fikk HØY cpu temp slik at pcen plutselig skrudde seg av osv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...