Gå til innhold

9600 vs 9800


Arne And

Anbefalte innlegg

Hei!

Artig forum dette. Har en haug med sprørsmål, men la oss starte med ett som jeg har lurt på lenge.

Kjøpte meg et billig ATI Radeon 9600 256 MB kort for 6-7 måneder siden, men jeg er usikker på om dette egentlig er noe bra. Jeg spiller Far Cry en del for tiden og må inne at jeg ikke greier å sette instillingene på spillet på høyere en midium (nest lavest nivå av 4). PC'en min er ellers brukbar. P4 1.8 GHz, 512 MB RAM. Så jeg mener det burde være nok for å kjøre et slikt spill.

Men hva trenger jeg for å kunne kjøre spillet på maks innstillinger? Jeg er kresen i forhold til grafikk og ønsker å kjøre det beste. Vil et 9800pro kort være nok til å "toppe heile driden" og spille på maksinnstillinger?

Hva anbefaler dere meg?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon 9600 256MB er egentlig ikke noe spesielt bra kort. Det ligger vel lavt/middels i mellomklasse.

 

Radeon 9800 PRO ligger ganske høyt i høy klasse. Du vil få mye bedre resultater med dette.

 

Blir nok vanskelig og kjøre Far Cry på høye oppløsninger og høye instiller med kortet du har for øyeblikket ja.

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke det holder. FarCry produsentene anbefalte en 3GHz P4, 1GB RAM å minimum 9800Pro for å få optimal frames på max innstillingene. Ikke sikkert du trenger fult så mye som dette for å få flyt, men tett på ihvertfall. Spilte igjennom det spillet for en stund siden, å kjørte da på en 3.6GHz med 1GB RAM å 9800Pro. Dette funket ihvertfall glimrende :) Har oppgradert igjen nå, så jeg lurer på å innstallere spillet på nytt å teste det nå :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Nei, tror ikke det holder. FarCry produsentene anbefalte en 3GHz P4, 1GB RAM å minimum 9800Pro for å få optimal frames på max innstillingene

Hmm, jeg kjører FarCry på "MAX" og med 4x AA og 6x AF smertefritt, dvs høy FPS og ingen "texture-loading" problemer... :thumbs:

 

Resten av specs finnes i profil..

Lenke til kommentar

Det er bra! Takk for gode og kjappe tilbakemeldinger. For et genialt forum! :D

 

Det var vel et svar jeg hadde forventet. 9600 256 MB er som å kjøpe "katta i sekken" hvis en er en kravstor gamer. Planen min er å oppgradere skjermkortet til 9800Pro og øke RAM til 1 eller 2 GB.

 

Mulig jeg tar prosessoren i samme slengen, det blir et prisspørsmål.

Lenke til kommentar
Nei, tror ikke det holder. FarCry produsentene anbefalte en 3GHz P4, 1GB RAM å minimum 9800Pro for å få optimal frames på max innstillingene

Hmm, jeg kjører FarCry på "MAX" og med 4x AA og 6x AF smertefritt, dvs høy FPS og ingen "texture-loading" problemer... :thumbs:

 

Resten av specs finnes i profil..

Bør holde greit det ja, men tviler på at Frames er så veldig høyt for å si det sånn.....Men har man over 30FPS i FarCry går det greit. Spillet går ikke så raskt som mange andre spill, så man trenger ikke så høye Frames. Ta å kjør en benchmark av spillet å test hva du får av Frames

 

http://www.benchemall.com/download/benchemall.zip

 

Kjør testen i 1024x768 å se hva du får, så kan vi sammenligne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...