Gå til innhold

"Your CPU may have a problem" Trenger hjelp...


baby-b

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny ram brikke i dag (lik den jeg har fra før) PC3200 Elixir CAS 3.0...

Hovedkort er nVIDIA nForce2 AK79G Max... CPU AMD XP3200+

Satte i den nye ram brikka, maskinen starter, men låser seg på POST-skjermen... Jeg kom ikke inn på BIOS eller inn i Windows.. Restarter maskina, men nå kommer ikke bilde i det hele tatt, isteden så sier internal-speakeren "Your CPU may have a problem" Har prøvd å bare kjøre den gamle brikka osv...

 

Noen som har noen løsninger på dette problemet?

 

På forhånd takk... :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å resette cmos.

De står i manualen til hket hvordan dette gjøres, om du ikke skulle ha denne liggendes kan det gjøres slik:

 

1-Koble fra strømmen/ta ut alle kabler.

2-Ta ut batteriet på hovedkortet(en liten rund og flat sak, ca 2x2 cm)

3-Flytt clr-cmos jumperen fra pin 1-2 til 2-3 og la den stå i 2-3min. Ofte er denne plasert i nærheten av batteriet.

4-Monter batteriet og sett jumper tilbake til pin 1-2

 

Edit: pirk...

Endret av Laksetrapp
Lenke til kommentar
Du kan prøve å flashe bios.

De står i manualen til hket hvordan dette gjøres, om du ikke skulle ha denne liggendes kan det gjøres slik:

 

1-Koble fra strømmen/ta ut alle kabler.

2-Ta ut batteriet på hovedkortet(en liten rund og flat sak, ca 2x2 cm)

3-Flytt clr-cmos jumperen fra pin 1-2 til 2-3 og la den stå i 2-3min. Ofte er denne plasert i nærheten av batteriet.

4-Monter batteriet og sett jumper tilbake til pin 1-2

Den prosessen du beskriver er ikke å flashe BIOS. Du beskriver sletting av CMOS.

Lenke til kommentar

Hadde selv det hovedkortet før, og jeg trengte aldri å ta ut battriet for å resette BIOS, bare bytte jumperen...

 

Har også hatt dette porblemet noen ganger når jeg har prøvd å overklokke. Da har det funket å resette BIOS (uten å ta ut batteriet).

Du er sikker på at du har fått resatt riktig? Har du prøvd RAM brikken(e) i noen av de andre RAM slottene?

Lenke til kommentar

Det mest sannsynlige er som en annen nevner tidligere i denne posten at du røsket ut strømtilkoblingen til cpu-vifta når du monterte den nye rammen. Hvis ikke dette er tilfellet ville jeg prøvd å tatt minnebrikka ut igjen og sett om samme feilmld kom igjen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd bare med den gamle RAM-brikken? Isåfall, hva skjedde? Prøv å bytt litt om i slot'ene med begge RAM-brikkene, hvis ingenting funker, så prøver du med bare den gamle. Funker det kan du prøve med bare den nye. Hvis ingenting funker, resetter du c-mos som det er forklart over her av han som sa at det var slik du flasha BIOS.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...