Gå til innhold

Forskjell på kabler...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel litt feil å si. Bruker man USB på et videokamera er det USB2 (stillbildeoverføring fra minnekortet går vel greit med USB1) og den skal vel i utgangspunktet være litt raskere enn FireWire.

 

Men uansett. Bruker du FireWire kan du uten problemer overføre filmen fra kameraet til PC'n. Med USB blir det bare masse visvas og bortkasting av tid.

Lenke til kommentar

USB2 er i TEORIEN raskere enn FireWire.. Men er teorien alltid rett? Talløse tester har vist motsatt :) På USB2 vs. FireWire saken har jeg hørt et par ganger at FireWire banker USB2...

 

Men, så har vi jo også FireWire 800 da, som er dobbelt så rask som den "gamle" IEEE1394, da eier jo FireWire USB IGJEN på spesifikasjoner :)

Lenke til kommentar

Vanlig USB? Det må være noe webcam drittopplegg.. :) Ikke bruk det.

 

Hvorfor bruke USB når man kan bruke F/W sier nå jeg ;] -- Aldri hørt om noen som har brukt USB heller så tror ikke det er så bra å satse på det... Om du vil teste så får du gjøre det - men da bør du finne ut hvordan selv :)

Lenke til kommentar

For å gjenta meg selv:

 

Men uansett. Bruker du FireWire kan du uten problemer overføre filmen fra kameraet til PC'n. Med USB blir det bare masse visvas og bortkasting av tid.

 

Hvorfor bruke noe annet enn det som er beregnet. I hvertfall om du er nybegynner og ikke har peil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...