Taterunge Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Hei, jeg lurer på om det er mulig å lage et script som gjør at brukere får autamatisk definert en proxyserver og port i Exploreren. Hvordan går jeg eventuelt fram?
jocke Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Hei, jeg lurer på om det er mulig å lage et script som gjør at brukere får autamatisk definert en proxyserver og port i Exploreren.Hvordan går jeg eventuelt fram? Brukere på hva da? En win2k-server? En win2k3-server? WinNT-server? Linux? BSD? Hvis det er snakk om win-server, kan du definerere dette i policy-instillingene (på domenet).
Taterunge Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 Sorry for at jeg km med litt lite info. Det gjelder Win2k-maskiner ja, med Win2k-server. Jeg har sett etter denne løsningen i policyen, men har ikke funnet den. Har jeg kanskje oversett noe? Hva ligger den under?
Taterunge Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 Jeg fant det nå. Hade visst oversett det. Takk for svar.
jocke Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 1. Åpne "AD users & computers".2. Høyreklikk på selve roten, domenet -> Properties -> Group Policy. 3. Velg den policy'en du bruker (om du ikke bruker noen, velger du den som ligger der.). 4. Trykk på "edit". 5. Under "User", se under Internet Explorer-settings, elns. Husker ikke *ordrett* hva det heter. Og ikke glem å merk av at policy'en skal bli aktivert for de brukerne du vil at den skal gjelde. (Properties på policy'en -> Security).
Taterunge Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 Takk for svar. Men det lå under "Windows settings" og "connection". Det var jo egentlig meget enkelt, nå kan jeg på en veldig enkel og grei måte stenge av internett for de brukerene jeg vil.
Taterunge Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 Men siden det virker som om du har litt peiling på group policy så kan du kanskje svare meg på enda et spørmål. Jeg kjøre meg streng policy, og brukerene kan ikke innstallere programmer eller få tilgang på C:. Men jeg ville gjerne at brukerene skulle få bruke slike USB-penner. Det går for så vidt greit å plugge de i, og de blir automatisk lagt til. Men når de skal fjernes på "sikker" måte med stoppfunksjonen nede til høyre får de ikke tilgang til dette. Vet du om det er noen mulighet for å åpne opp for dette i policyen. Og hvor skulle dette eventuellt ligge under?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå