Gå til innhold

Direkte Foto - Erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv levert inn bilder på www.direktefoto.no. Ble overrasket over rask levering. Eg liker godt å rette på de bildene eg ikke er fornøyd med selv. Dette gjør eg fordi eg snakkte med en forhandler engang som sa det at digital produskjon gikk igjennom uten at de gjorde noe med farger og slikt. All informasjon de trengte for å lage bildet skulle i utgangspunktet ligge i bildefilen og skulle da i utgangspunktet bli likt uansett hvor en valgte å printe det.

Men eg ble uansett veldig fornøyd med bildene eg fikk printet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leverer bilder til Direkte Foto hele tiden og er kjempe fornøyd med både pris og leveringstid. Når jeg tenker meg om så har eg faktisk ingenting negativt å si om Direkte Foto.

Og når jeg ser prisforskjellen mellom Direkte Foto og andre aktører i det markedet så er det iallfall ingen grunn til så slutte med å levere der.

De har jo nesten halvpris av de andre :thumbs:

Lenke til kommentar

Sendte 390 bilder til fremkalling hos Direktefoto. Er fornøyd med bildene, sikkert noen som lager bedre bilder, men med tanke på prisen tror jeg det skal mye til for at jeg skal bytte fremkaller.

 

Ser at det er bildenavn bak på bildene, men ikke samme bildenavn som jeg har på dem. Ellers skulle jeg lagt inn dato som bildenavn. Mulig de kan hente bildedato fra EXIF infoen på bilde, og skrive den på baksiden. Skal spørre dem neste gang.

Lenke til kommentar

Ringte inn og klagde på at det ikke var bildenavn bak på bildene hos Direkte Foto. han eg snakkte med heter Kenneth og han sa de skulle ordne dette med en gang. Det var visst andre også som hadde bemerket dette.

Det ser ut til at de er villig til å yte det lille ekstra for å få fornøyde kunder :thumbup:

Skal i bryllup på lørdag så da sender eg inn en ny ordre på Søndag så får vi se om de faktisk har gjort noe med det.

Er uansett kjempe fornøyd med kvaliteten på bildene der.

Lenke til kommentar
Eg kan ikke skjønne at det skal være så viktig med all denne infoen bak på bildene. Får dere denne infoen bak på bildene når dere skriver de ut på Blekkskriveren hjemme?? .............nei.

Nei, men jeg får den infoen når jeg ser bildene på skjermen. Om jeg i tillegg kunne se det på baksiden av bildene ville jeg gledet meg veldig over dette; blant annet fordi det da er lettere å lære av fotograferingen og bli en bedre fotograf...

På blekkskriveren kan jeg imidlertid trykke ut EXIF-infoen på baksida om jeg vil og har tid til det.

Lenke til kommentar
Nei, men jeg får den infoen når jeg ser bildene på skjermen. Om jeg i tillegg kunne se det på baksiden av bildene ville jeg gledet meg veldig over dette; blant annet fordi det da er lettere å lære av fotograferingen og bli en bedre fotograf...

På blekkskriveren kan jeg imidlertid trykke ut EXIF-infoen på baksida om jeg vil og har tid til det.

 

Samt at det er greit å ha dato på bildene for de som gidder sette dem i album.

Lenke til kommentar

Jeg har begynnt å lage album sidene i Photoshop. Da kan jeg legge på snakke bobler , pynte med passende grafikk osv. Får plass til 3-4 bilder pr side som jeg printer ut i 20x30 hos en av online fremkallerene. Det har hent at jeg har printet dem ut hjemme også, men jeg syntes det blir hakket bedre når jeg sender dem vekk. Så har jeg kjøpt Ringperm album hos Japan Photo som jeg setter sidene inn i.

Det eneste som er litt kjipt er at jeg må lime sammen sidene slik at det blir bilder på hver side. Men jeg syntes selv at resultatet blir kjempe bra.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Direkte Foto i en årrekke og er godt fornøyd. Med fremkalling og kopiering fra negativ film har de to ganger hevdet seg bra i VG-tester uten at det behøver å bety all verden. Før de fikk web-løsningen sin på plass har jeg sendt digitale bildefiler til dem via e-post. Via e-post beholdes filnavnet (som skrives bak på bildene), mens på web-løsningen endrer bildene filnavn på serveren deres. Fint om det stemmer at de skal endre på dette. :D

Min erfaring er at det til tider er nokså stor variasjon i fargeinnstillingene som gjøres. Noen få ganger er det alt for sterke farger på bildene. :mad: Stort sett er det helt grei kvalitet i forhold til pris. Glimrende web-løsning hvor man kan enkelt beskjære bildene til 3:2 format om man ønsker det.

Ved å levere i butikk, eller sende pr. e-post er prisen pr. bilde høyere enn i web-løsningen. I tillegg kan man be om "optimal kvalitet", som er mye dyrere, og vanvittig mye bedre (manuell behandling av hvert bilde). :thumbs: Helt klart et alternativ dersom man er selektiv i hva man sender fra seg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...