Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er DÅRLIG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Mad arab,

 

Det kommer alltid slike IDIOTER som deg som kommer med person angrep og prøver å avspore diskusjonen med håpløse bemerkninger som ikke har noe med TEMA å gjøre.

 

Jeg har ikke vært det ene eller den andre overfor meddebattanter, enn saklig presentert mine synspunkter. Hvis jeg hadde patent på sannhenten, vil jeg ikke spurt etter synspunkter her.

 

Prøv å holde seg til saken det gjelder. Kranglingen kan du holde på hjemme med konen. MAO HOLD KJEFT ELLER HOLD DEG TIL SAKEN.

Endret av Bergen2002
Lenke til kommentar

Bare et par små råd til trådstarter;

 

1) Slike tråder finnes det nok av, finn på noe annet med tiden din.

 

2) Hvis du "ventet i 7 måneder" er det vel litt din feil. Jeg vil anta du, som så mange andre, tolket "antatt leveringstid/oppgradering av sentralen" som "Hey hå! Fra DA OG DA kan DU få bredbånd!". Om dette -ikke- er tilfellet er du fortsatt en dott - hvis det først går en måned over leveringstiden er det på tide å våkne og gjøre noe med saken. Å sitte på rompa og så sutre som pokker etter syv måneder (et tall jeg antar er sterkt overdrivet) så sier det mer om deg enn det gjør om NextGenTel.

 

3) Les kontrakten når du inngår avtaler. I dette tilfellet sto det klart å tydelig at både oppsigelsestiden og tiden for å flytte et abonnement til en annen lokasjon ville ta inntil 6 uker. At du ikke leser avtalevilkårene er da vitterlig din egen feil.

 

..og til slutt; jeg er ingen ihugga NextGenTel-fan, jeg har hatt min del med kundeservice-problemer jeg også, men jeg har ingen problemer med å se ting for hva de er for det. :)

Lenke til kommentar
]Vel, uansett hva vi brukere krangler om her så er konklusjonen:

 

1) NextGenTel har ELENDIG kundebehandling og informasjon

 

2) De tar seg betalt for linjer som ikke brukes - når de ikke har gode nok avtaler med underleverandører og må bruke så lang tid, så må de i hvert fall gå med på å gi kunden betalingsfri i den tiden.

 

3) Å kreve 6 ukers oppsigelsestid er bare tull. Må være mulig å si opp på dagen. (hva hvis tjenesten er dårlig og du vil angre- gjelder ikke angre retten her).

 

4)De må annsette flere folk, og Telenor må få en refs fra konkuransetilsynet eller tele og post tilsynet slik at de ikke sette flaskehalser på andre adsl levelandører.

 

5) Når de kan levere på halve tiden til nye kunder som fort bli gamle kunder, etter at de har bestilt sine abbonementet, så får vil alle sammen etter hvert samme behandlingen. Derfor, til alle som vil ha ADSL: IKKE BESTILL FRA NEXTGENTEL.

DIN konklusjon ja!

 

Du får ikke noe mere rett selvom du bruke røde eller store bokstaver.

 

1. Jeg synes ikke Nextgentel har elendig kundebehandling, har alltid fått den hjelper jeg trenger, selvom jeg har måttet vente litt lenge i tlf kø.

 

2. Jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om. Gode avtaler ? Altså alle ISPer må igjennom Telenor, og her gjelder det samme for alle! Telenor booker sine entrepenører ut når de skal og fjerne koblinger på HK etc.

 

3. Si opp på dagen ? Tror du man bare kan leie en montør på dagen til for å fjerne den fysiske koblingen ? Telenor booker montører flere uker i forveien, så det er lang vente tid! Sier igjen litt om din uvitenhet.

 

4. Dette kan jeg være enig med deg om, NGT bør få flere på support senteret sitt. Angående telenor så er det slik som det er fordi de eier alt kobberet i Norge, og hvem sin skyld er det ? Jo politikerne...

 

5. Her skjønner jeg egentlig ikke hva du vil fram til..

 

Ja som sagt dette er DIN konklusjon. Velg en annen ISP og slutt å syt hvis du synes NGT er så ille..

Lenke til kommentar

Har vært kunde i ca 3 år. Har aldri hatt noe kluss. Glemte faktisk å betale regningen for 3 måneder. Når hastigheten ble satt ned til 60kbits, ringte jeg og spurte hva det gikk i. Fikk vennlig forklart at jeg ikke hadde betalt regningen på 3 måneder. Sa fra at jeg ville betale øyeblikkelig. Tror ikke det tok mer enn 3-4 timer før hastigheten var tilbake til det vanlige.

Har en bekjent som fikk regning for en måneds abonnement, før han fikk modemet, men dette løste seg via mail.

Telefonsupport?? Huff. Vet dere hva det koster å ha en som sitter og svarer på telefonen hele dagen? :D

Lenke til kommentar

jeg har hatt både god og dårlig erfaring med dem men hvis du ikke har fått internett på 2 år så skule lampe ha gått opp for deg ? at du skule kansje prøve noen andre isp levreandøre? ;) og jeg hadde gitt dem så god tid max3 månder så hadde jeg prøvd noe annet soory for skrive feil

Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar

3. Si opp på dagen ? Tror du man bare kan leie en montør på dagen til for å fjerne den fysiske koblingen ? Telenor booker montører flere uker i forveien, så det er lang vente tid! Sier igjen litt om din uvitenhet.

 

 

Eg er nokså sikker på at Nextgentel kan stenge eit abonnement på dagen gjennom

sitt eige datasystem.

Å fysisk koble vekk telefonkabelen kan nok ta meir tid.

Eg vart fysisk kobla frå Telenor til Tele2 ein mandag, men internett linja vart

ikkje åpna før onsdagen (etter purring) hos Tele2. Kun ein taste-jobb hos dei.

 

Men nextgentel må kanskje betale linjeleige til "Telenor" fram til den fysiske jobben

er gjort.

 

Bent

Lenke til kommentar

Jeg må si meg sterkt uenig i kritikken mot NextGentel. Jeg har hatt tjenesten fra dem i snart et år, har en Delta abo som skal fungere på 1600kb\s, men er så heldig å ha fått kapasitet på 2mb. Jeg har også flyttet mitt abo en gang, og det tok tid, men mest fordi de måtte åpne opp mange sentraler, så flyttingen min har gitt muligheten for andre å få NextGenTel i nabolaget mitt.

 

Ellers så er kundeservice en tragisk affære hos NTG, men kommer man igjennom er de hyggelige og det lønner seg å være snill tilbake. Meget kundevennlige når man først har sittet i tyve min i tlf-kø. Heldigvis skal også dette endre seg, Siemens tar over kundeservice for NextGentel og da slipper vi endelange køer om noe skulle være genialt. Ellers minner jeg om kundeskjema på sidene hos NTG, om du ikke vil sitte i kø, så er e-post tingen. Man får faktisk svar og hjelp der også.

 

:yes:

Lenke til kommentar

1) Slike tråder finnes det nok av, finn på noe annet med tiden din.

 

Det viser jo bare mitt poeng.

 

2) Hvis du "ventet i 7 måneder" er det vel litt din feil. Jeg vil anta du, som så mange andre, tolket "antatt leveringstid/oppgradering av sentralen" som "Hey hå! Fra DA OG DA kan DU få bredbånd!". Om dette -ikke- er tilfellet er du fortsatt en dott - hvis det først går en måned over leveringstiden er det på tide å våkne og gjøre noe med saken. Å sitte på rompa og så sutre som pokker etter syv måneder (et tall jeg antar er sterkt overdrivet) så sier det mer om deg enn det gjør om NextGenTel.

 

Sterkt overdrevet NEI. Jeg bestilte bredbånd den 12. oktober 2001 og fikk ruteren den 24. mai. 2002. Så egentlig er det nærmere 8 måneder. Om jeg satt på rompa og ventet? Vel, hva tror du? Jeg prøvde å trekke meg fra bestillingen, da fikk jeg beskjed at jeg må betale for installasjon!!!! Jeg ga dem en endleig frist på 3 uker før jeg kontaktet forbrukerrådet og da kom ruteren. I den tiden har jeg sikkert skrevet 10+ mail, brev og fakser

 

3) Les kontrakten når du inngår avtaler. I dette tilfellet sto det klart å tydelig at både oppsigelsestiden og tiden for å flytte et abonnement til en annen lokasjon ville ta inntil 6 uker. At du ikke leser avtalevilkårene er da vitterlig din egen feil.

Jeg har lest kontrakten, der står ikke noe om det. Dette en noe nytt de har tilføyd i senere tid.

Endret av Bergen2002
Lenke til kommentar
Heldigvis skal også dette endre seg, Siemens tar over kundeservice for NextGentel og da slipper vi endelange køer om noe skulle være.....

Skal de ta over ?

 

Har ikke jeg fått med meg...

 

Har forøvrig veldig gode erfaringer med NGT selv, utenom til tider lang ventetid på telefon, har ikke vært nødt til å ringe noe særlig, veldig stabil og bra linje.

 

Edit: Har også flytta linja 1 gang, tok mindre enn 6 uker.

 

Husk at alle bedrifter har noen misfornøyde kunder og de skriker veldig høyt, det er denne tråden et godt bevis på :D

Endret av mars001
Lenke til kommentar
jeg har klart ta dem bort før ikke betalt for det dem har gjort på sentralen jeg ble lei en gang jeg skule flyte jeg tok firstmile isteden for ngt som jeg skule ha i førsten du må være selvsiker når du prater med dem og med en hygglyg tone så går det bra

Er du drita eller noe ? Skjønner hvertfall ikke dritten av de 2 første settningene dine..

Lenke til kommentar
Men nextgentel må kanskje betale linjeleige til "Telenor" fram til den fysiske jobben

er gjort.

Det er helt riktig det. NGT driver jo butikk så selvfølgelig vil de ikke betale for den tiden fra oppsigelse til kunde faktisk blir frakoblet uten å få dette dekt fra kunde

 

EDIT: Omformulering

Endret av reybr
Lenke til kommentar

Hvordan kan det være den enkelte kundens ansvar? De må ha rutiner slik at det går ant å si opp en abbonenmet uten å betale for det.

 

NGT er for grådig og vil ha mest mulig kunder. De opptre USERIØST når de annosere for nye kunder mens de ikke kan betjene de kundene de har. Nå ringte jeg NGT. Jeg er nummer 21 i køen!!!!!!!

 

Jeg er avhengig av bredbåndstilknyttningen pga av skole og en webside som skal opp. Ellers pleier jeg ikke å skrike så HØYT.

 

De kan sette nye kunder på en venteliste eller ansette flere folk. Prisene trenger jo ikke gå opp nødvendigvis pga det. Mann utvider bedriften etter som antall kunder vokser.

 

Blir i hvert fall ikke klok på endel person angrep som har kommet her.

Lenke til kommentar

Forøvrig har jeg hatt NGT i ca 4 år nå, og jeg er storfornøyd. Har ventet 20min i telefonkø kun en gang, jeg har lært meg å ringe tidlig på dagen. Oppetiden er topp, og jeg ventet i ca 2mnd på installasjon, men var en av de aller første i Oslo som ble koplet opp, så det tålte jeg. Ikke var jeg blitt lovet noe annet heller.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være den enkelte kundens ansvar? De må ha rutiner slik at det går ant å si opp en abbonenmet uten å betale for det.

 

Rutiner? Hvordan skal de få rutiner for det? De vet jo ikke når du kommer til å si opp / flytte. Derfor trenger de å vite det i forkant slik at de har mulighet til å koble ned linjen til riktig tid.

 

De kan sette nye kunder på en venteliste eller ansette flere folk. Prisene trenger jo ikke gå opp nødvendigvis pga det.

 

Er helt enig i at de bør ha flere ansatte på kundeservice, eventult endre bemanningsplanen sin. Men det å ansette noe kundebehandlere er dyrt. De trenger opplæring før de kan hives på telefonen. Samtidig tar det ca et år før en ISP tjener penger på en ADSL kunde. For de som har gratis eller tilnærmet gratis support vil denne tiden øke med noen uker for hver henvendelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...