Gå til innhold

Hva innebærer egentlig garanatien til Dell?


JZA

Anbefalte innlegg

Med den garantien Dell selger med nye PC'er høres det ut som de kommer og henter maskina de, eller hjelper deg hjemme hos deg med en gang du har problemer. Det er ikke sånn jeg har fått erfare det. Servicen hos Dell er å ringe og mase, før man blir kontaktet etter et par dager. Er man ikke ved maskinen, må man i stedet gjenta prosessen. Ikke noe blir gjort før du maser først. Ganske så slitsomt, når jeg har en Inspiron 8600 som såvidt er et halvt år gammel, og skjermen skrur seg av og på som den selv vil. :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen fakta:

 

Dell kommer ikke hjem til deg hver gang du har problemer, omtrent 98% av de som ringer har problemer med virus, spyware og oppsett av windows. Dette er problemer som løses på telefon, og da er det ikke vits i å sende ut noen. Det tar mye lengere tid, og koster mye mere penger. (Som ville gitt dyrere maskiner uten at kundene generelt ville fått mer igjen for det.)

 

Disse vilkårene er ganske grundig beskrevet her.

 

Når det gjelder ditt spesifikke problem er Dell avhengig av å finne årsaken for hva som skjer før de kan gjøre noe. Dersom det skjer igjen bår du notere ned hendelsesforløpet, og oversende dette til Dell. Du har en historikk hos support, basert på din servicetag, og dersom det kan påvises at dette gjelder en HW-feil, vil dette bli reparert...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med Dell support. To ganger har jeg måttet ty til support. Den ene gangen røk batteriet, den andre gangen røk laderen. Det tok ikke mer enn 5-10 min i telefonen så var alt ordnet, neste dag kom varen i posten.

 

Trikset er å finne ut av ting på forhånd, slik at det virker som du vet hva du prater om. Vit hva support kommer til å spørre om før de spør :)

 

Hvis skjermen skrur seg av og på i tide og utide så er det godt mulig at det kan være en løs skejrmkabel, røket baklys, defekt hovedkort, eller skjermkort. Mest sannsynlig en av disse. Skjer det bare når maskinen har vært på en god stund, eller kan det skje med en gang du skrur den på? Hjelper det å bevege litt på skjermen hvis bildet forsvinner?

Lenke til kommentar

Jeg vet bare hvordan det funker i sverige. Der er de först veldig negative på telefonen og forsöker å få deg til å betale for det som har gått galt, men om du står på ditt så får du det fiksa, men det tar som oftest lengere enn dagen derpå.

 

Det som vel er dårligst med dell sin garanti det er at du uten tvil vil få brukt for den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...