Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste webhotell for mine krav?


Anbefalte innlegg

Vil ha noen tips til et sted jeg kan registrere .com domene, og dette her er viktig for meg:

 

- rimelig

- seriøs bedrift

- høy oppetid

- må ha en del email samt kanskje 100mb til nettsiden

- stor fordel hvis nettstedet (registrerer-stedet) tilbyr gratis vote og forum etc som er enkle å implementere på nettsiden (vet det går fint å putte inn selv, men en fordel at det er enkelt)

- gjerne norsk (enkel betaling)

 

I tillegg vurderer jeg å tillate brukerne av nettsiden å få streame en film. Filmen er på mellom 500-1000mb (kommer an på hvor mye jeg komprimerer den, den er på 40min). Antar jeg burde ha den i relativt god kvalitet på nettsiden siden kvaliteten blir mye dårligere ved streaming. Har inntrykk av at det er relativt dyrt med webhotell på denne størrelsen. Et alternativ er å legge selve filmen på et annet sted som tilbyr veldig billig (eller gratis) plass i denne størrelsen??? Noen tips til dette her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Joda, men dersom du leser på forumet, så er det en helt egen tråd som tar for seg alt du spør om. "Den store webhotell-tråden".

 

Jeg tror ikke folk gidder å skrive alt 2 ganger...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

andrevr:

"- må ha en del email samt kanskje 100mb til nettsiden"

 

Jeg er ikke helt sikker på om noen tilbyr 100 millibit lagringsplass, men du kan jo sende en mail å spørre :D

Lenke til kommentar

OBS OBS: legger du en film til nedlasting så er ikke det streaming. Streaming er noe helt annet hvor man kan få en tilpasset bit rate til den hastighet klienten har. Dette gjør at man kan presentere en media fil i mange størrelser, tilpasset brukerns muligheter. For å få til streaming må man bruke Streaming server software, type Windows Media Server, Shoutcast Streaming server osv.

 

Med nedlasting er filens avspillingshastighet satt på forhånd og det vil da si at de er nødt til enten:

 

A) Om filen avspilles fortere enn de kan ta imot, så må den lastes helt ned før de ser den, eller den hakker.

 

B) Om filen er avspilles saktere enn de laster ned, så kan de se den underveis takket være Media Players mulighet for å spille incomplete filer.

 

Et lite poeng her er også å tenke på det at med nedlasting av for eksempel en film på 400 MB så ryker kvoter fort unna. 100 x 400 = 40GB , så om filmen spilles av 100 ganger så har man fort kverket en kvote på de fleste billige webhotell.

 

I tillegg bør det tenkes på om webhotellet kan levere filmen fort nok for en del av brukerne. For eksempel så har jeg og en kamerat erfaring med at servetheworld ikke leverer fortere enn 70kbps på kvelden, noe som igjen gjør at mange vil oppleve en 400MB stor film som leveres på 40 minutter som hakkete.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...