Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dlink 624+ problemer


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått dlink 624+ og jeg har 4 pc'er tilkoblet routeren via tp kabler. Det som skjer at nettverkskablene blir koblet fra i ny og ne. Veldig irriterende. Har firmware v1.18. Har også samme problem som andre har, at jeg har problemer med å koble til med trådløst. Når jeg skal overføre store filer fra maskinen med 3com usb trådløs adapter så blir den maskina koblet fra nettverket. Selv om signalstyrken er 95% og nettet er åpent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lastet ned firmware fra www.dlink.com? Altså dot-com? Det kan ødelegge routeren.

 

Jeg sliter med å få satt opp ftp server bak min DI-624. Ikke pluss, men den nye 108 mbit routeren. Uansett hvordan jeg snur og vender på det, får jeg bare:Data Socket Error: Connection refused.

Til og med når jeg kobler til den lokale ip adr eller maskin navn.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

At du mister kontakt med LAN maskinene tyder på at enheten restarter seg selv. Hvilken nettleverandør har du? og ligger maskinen tilgjengelig slik at den kan få passe med luft? den versjonen blir ganske varm og har en heatspreader på prosessoren, noe som er uvanlig på slikt utstyr.

Lenke til kommentar

firmwaren var inne i routeren da jeg fikk den. Den står veldig åpent til på rommet. Like ved vinduet som står på vidt gap. Ja den restarter seg hele tiden, det står så i loggen. Jeg har Bluecom som ISP, men tror ikke det er de som har skylden. Når jeg setter tilbake den gamle DI-804 routeren så er det ikke noe tull. Tror jeg skal bruek angreretten på den og kjøpe meg SMC istedet. Er ikke fornøyd med supperoten til d-link. Det er ikke mye som står på support sidene til d-link Norge, Sverige eller Danmark. Har sett litt på engelske siden, men fant ikke noe som kunne hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Dlink lover mye før man kjøper, det skal ihvertfall være sikkert. Har selv en di-624+ hw rev. A1 med fw 1.18. I tillegg til at den dropper signalet/restarter i tide og utide, låser hele routeren seg etter ca 24 hrs.

 

Etter å ha lest litt på http://www.dslreports.com/forum/dlink skjønner jeg at det er ikke bare meg som har dette problemet.

 

"With my A1 hardware the 1.18 firmware stops taking pppoe connections after about 24 h usage !!! No manual or automatic connection - just "PPPOE Retry Failed" message in the log. After power down/power up cycle it is just about functional one day more. And it still frequently drops the PPPOE during this period (before getting totally silent). Back in fw 1.01 without WPA and equally bad pppoe dropping ..."

 

(link til innlegget: http://www.dslreports.com/forum/remark,9710222~mode=flat )

 

Har kontaktet dlink support og anbefaler at du gjør det samme. BE om å få snakke med noen på level2 support. Det er først da de skjønner problemet. Skal sende min router inn om ikke mange dagene.

 

@radhoo: Hvilken hw revisjone r det på routeren din forresten? Ifølge løse rykter skal hw rev A3 være litt bedre--

 

@alle: synes selv routeren er veldig varm. Noen som har hatt uttømmende diskusjoner med dlink support om dette?

 

 

rk

 

edit: fikset link

Endret av romankovich
Lenke til kommentar

Har rev A3. men er det slik at jeg må sende den inn for rep. så bruker jeg angreretten. Gidder rett og slett ikke ha en slik router. Jeg kjente på den nå. Den står med kun strøm-kabel i, og den er kjempevarm. Det er altfor dårlig. Tror nok jeg kjøper meg en SMC istedet. Dette har vært en stor skuffelse fra begynnelsen. Skjønner ikke hvorfor jeg kjøpte med D-link. Jeg har hatt problemer med den andre også. Da var det msn som ikke fungerte å snakke med personer med mic. Det skulle komme firmware sa de, det var for et halvt år siden. Har vært en hodepine disse routerene...

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har dere her da...

er disse noe å kjøpe?

SMC router

SMC kort til bærbar

Kort til vanlig pc

Etter jeg kjøpte dlink har jeg snust på både smc og linksys, og flere modeller har fått gode skussmål. En del i ulike fora som har anbefalt denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123444&cks=PRL

 

 

Ellers bør du sjekke ut denne tråden: http://www.dslreports.com/forum/remark,9689237~mode=flat som har som topic: "best smc router is?" :thumbup:

 

rk

Lenke til kommentar
eirikjo: hvorfor kan firmware fra dlink.com ødelegge routeren?

 

Jeg fortelle bare det Dlink har fortalt meg i telefonen.. Men Europeiske og Amerikanskje versjoner er forskjellige. Bruker forskjellige komponenter. Derfor er dot-com firmware til US modeller og .no eller .se eller .co.uk firmware til EU modeller.

 

Men jeg annbefaler det å prate med Dlink. Har selv fått byttet to routere som ikke virket 100%. De sender en ny router i posten, før du sender din gamle i retur. Kjempe service syntes jeg! Strålende fornøyd med Dlink.

Lenke til kommentar
eirikjo: hvorfor kan firmware fra dlink.com ødelegge routeren?

 

Jeg fortelle bare det Dlink har fortalt meg i telefonen.. Men Europeiske og Amerikanskje versjoner er forskjellige. Bruker forskjellige komponenter. Derfor er dot-com firmware til US modeller og .no eller .se eller .co.uk firmware til EU modeller.

 

Men jeg annbefaler det å prate med Dlink. Har selv fått byttet to routere som ikke virket 100%. De sender en ny router i posten, før du sender din gamle i retur. Kjempe service syntes jeg! Strålende fornøyd med Dlink.

Jeg klundrer også med denne routeren.. Selv om d-link har support telefon som svarer etter 45min venting har jeg brukt forferdelig mange timer på å finne feil i oppsett og pcer..

Tror jeg ender med å bytte den inn.. Gidder ikke dette tullet mer.

Har også de andre delene fra d-link, og da er det for dårlig at de ikke klarer å "snakke" sammen.

Har byttet 2 routere og 3 kort uten å få noen til å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...