Jedi Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 (endret) #emnetittelen endret av moderator. Prøv å bruke en mer utfyllende en neste gang# Hei.Er det noen som kan hjelpe meg med en ting? Jeg har nettopp kjøpt meg et nytt hovedkort. Et MSI 875P Neo. Jeg har nå dukket på et problem.Jeg får ikke installert SM Busskontroller. Har prøvd med cd`en til hovedkortet + WinXp cd`en,men det hjelper ikke. Prøvde å avinstallere den i enhetsbehandling,putte XP cd`en i og restarte,men uten hell. Dette er en viktig driver,så jeg håper på å få litt hjelp her. På forhånd,takk Endret 24. april 2004 av It's me
namnam Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 (endret) litt forvirrende: hvordan kan du avinstallere en kontrollerdriver som ikke lar seg installere: - vil det si at driveren har en merknad? edit: eksakt hva heter den? - bruker du p-ata disk(er) ? Jeg har samme kortet, d.v.s. 875p Neo-fis2r med s-ata disk. Ville nok resatt cmos med jumper - Bios setter p-ata disker som default. Har du vært innom Bios ? I menyen 'Integrated peripherals' er 'Onboard Promise IDE' og 'on-chip ide configuration': betyr endel hvordan du setter opp Bios v.s hvilke disk(er) du kjører, hvor du plasserer kabler og evt. jumpersetting på disker. edit2: en bra regel er å kjøre igang et nytt system med så få enheter som mulig. Endret 24. april 2004 av namnam
namnam Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 (endret) edit: sletta Endret 27. april 2004 av namnam
Tåkefyrste Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 litt forvirrende: hvordan kan du avinstallere en kontrollerdriver som ikke lar seg installere hardware som mangler drivere vises jo fortsatt i listen over maskinvare, og du har muligheten til å fjerne den fra listen (vil da få spørsmål om å installere den igjen ved restart av systemet)... Sikkert det han mente. Jedi: Kan du gi en litt mer utfyllende forklaring på hvorfor den ikke lar seg installere? Finner den ikke passende drivere, selv om du har satt inn riktig drivercd?
Jedi Skrevet 27. april 2004 Forfatter Skrevet 27. april 2004 (endret) Hei og jeg beklager dårlig forklaring på problemet. Jeg har i grunnen ikke så mye peiling på data,så alle sånn "kodeord" forstår jeg meg ikke på Men SM Busskontroller vises i enhetsbehandling,ja,uten at du har installert nødvendig driver for denne.Den er merket med utropstegn.(Takk for rettelsen Apollox) Jeg setter i nødvendig cd og velger "oppdater driver" i enhetsbehandling,men får beskjed om at "maskinvaren ble ikke installert fordi veiviseren ikke finner den nødvendige programvaren"! Er det et sted på nettet eller noe sånt som denne driveren kan lastes ned fra? har prøvd å søke,men uten resultat. Håper det var bedre forklart. Endret 27. april 2004 av Jedi
namnam Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) Nederst på siden Her finner du bl.a. Intel INF Drivers - det er ei zip-fil (inf65) så den må pakkes ut først - åpne deretter kontrollpanel/ legg til ny maskinvare. edit: hvis du har antivirus kan det være nødvendig å disable den midlertidig ( disable autoprotect/sanntidssøk ) Endret 27. april 2004 av namnam
Jedi Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 (endret) Jeg lastet den ned.Pakket den ut,men fikk samme beskjeden som før. Den kunne ikke finne den Slo også av Antivirussen Endret 28. april 2004 av Jedi
Mio Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Hei! Last ned msi live monitor fra msi.com.tw Så kjører du update.Da skal den vel finne driverne du mangler. Ta en titt her: http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=434&kind=1 Bruker samme hovedkort som deg, har aldri hatt de problemene du beskriver her.
namnam Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 prøv å kjør inf-fila fra sikkermodus (infinst_enu.exe).
Jedi Skrevet 29. april 2004 Forfatter Skrevet 29. april 2004 Det gikk i sikkerhets modus Takk skal du ha namnam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå