Gå til innhold

Sandisk SD Ultra II VS TwinMOS SD High Speed 40X


Anbefalte innlegg

Sandisk 256MB Secure Digital Ultra II som koster 1100kr er verdt pengene i forhold til:

 

TwinMOS SecureDigital Card 256MB SD-Card, High Speed 40X som koster 550

 

Er sandisk kortet virkelig så mye raskere?

 

 

Tar med takker for alle innspill.

Endret av AtroZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ikke ha noe problem med å finne et 256MB Sandisk Secure Digital Ultra II kort til ca 800,- Søk litt i prisguiden på https://prisguiden.no/

 

Kjøpte et slikt kort selv etter å ha funnet det til 699,- på prisguiden. Selv med porto og frakt på ca 80,- kommer du godt under 1100,-

 

Bestillte kortet en torsdag og fikk det i posten mandagen etter - ikke noe krøll.

 

Ifølge det jeg har kommet over av info så er hastigheten på Sandisk kortet 60x (for å bruke den samme angivelsen som TwinMOS) men det viktigste argumentet til Sandisk er vel kanskje stabilitet/pålitelighet (livstidsgaranti påstår de på emballasjen)

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg kjøpte to SanDisk-kort av samme typen rett før jul. Det ene har nå tatt kvelden. Sikkert uflaks, men det viser bare at selv de "beste" kortene kan svikte. Hverken kameraet eller kortleseren finner kortet. Bildene er følgelig bortevekk..

Endret av lavik
Lenke til kommentar

Da har du iallefall fordelen av at Sandisk gir deg livstidsgaranti....

brorparten av andre typer minnekort lever knapt livet ut etter kjøpsloven som betyr 2 år.

 

Det er et faktum at Lexar og Sandisk har adskillig lavere feilrate sammenlignet med mange av konkurrentene,- noe som også er gjenspeilet i garantiytelsene.

 

Jeg har selv 3 Sandisk 512 Mb Ultra II, som til nå har vært 100% feilfrie, har også hatt mindre kort av samme fabrikat tidligere uten problemer.

 

Du har tydeligvis hatt statistikken mot deg når kortet ditt alikevel havarerer,-

men trøsten din er som sagt at du har garanti som andre bare kan drømme om.

 

De fleste må ut med tusenlappen enda en gang til nytt kort,-

du får sannsynligvis et nytt helt gratis,-

og da kan man jo alltids diskutere hva som er billigst i lengden.... ;)

Endret av PhotoGen
Lenke til kommentar
Husker ikke hva som kom fram sist i en diskusjon, men mener selv at et minnekort bør vare i vesentlig lenger enn 2 år, dermed 5 års reklamasjons-rett. Men supert med livstidsgaranti :)

Minnekort hører vel til ikke til under kategorien varer som bør vare vesentlig lenger enn to år. Det er en bærbar enhet, som kan bli utsatt for store ytre påkjenninger, i likhet med digitalkamera, som det også er kun to års reklamasjonsrett på. Det har vist seg, flere ganger, at forbrukerrådet har holdt med verkstedet/importøren, når en kunde krever å få ett 4-5 år gammelt kamera reparert på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har brukt TwinMos CF kort i flere år, og aldri merket problemer med hverken stabilitet eller hastighet. Har brukt kortene i Canon, Nikon og fuji kamera uten problemer. Selv om jeg ikke har testet Sandisk mener jeg at prisforskjellen ikke kan forsvares. Gå for TwinMos. Hvis flere gjør det må kanskje andre merker sette ned prisen til et akseptabelt nivå!

Lenke til kommentar
Husker ikke hva som kom fram sist i en diskusjon, men mener selv at et minnekort bør vare i vesentlig lenger enn 2 år, dermed 5 års reklamasjons-rett. Men supert med livstidsgaranti :)

Minnekort hører vel til ikke til under kategorien varer som bør vare vesentlig lenger enn to år. Det er en bærbar enhet, som kan bli utsatt for store ytre påkjenninger, i likhet med digitalkamera, som det også er kun to års reklamasjonsrett på. Det har vist seg, flere ganger, at forbrukerrådet har holdt med verkstedet/importøren, når en kunde krever å få ett 4-5 år gammelt kamera reparert på reklamasjon.

Ok, trodde et digitalkamera også var ment å vare i vesentlig mer enn 2 år. Men greit nok. Etter 5 år er vel gjerne et digitalkamera "verdiløst" som en pc osv uansett.

God helg:)

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har brukt TwinMos CF kort i flere år, og aldri merket problemer med hverken stabilitet eller hastighet. Har brukt kortene i Canon, Nikon og fuji kamera uten problemer. Selv om jeg ikke har testet Sandisk mener jeg at prisforskjellen ikke kan forsvares. Gå for TwinMos. Hvis flere gjør det må kanskje andre merker sette ned prisen til et akseptabelt nivå!

Selv om du ikke har problemer, betyr ikke det at ingen Twinmos kort har problemer. Det ER høyere feilrate på Twinmos kort kontra Lexar og Sandisk. Så vil man være sikrest mulig på at bildene ikke plutselig blir borte ved f.eks en krasj på kortet, så velger man Sandisk eller Lexar. Det er en engangs investering, og en veldig billig forsikring. Kortet kan altids erstattes om det blir ødelagt... det kan ikke bildene.

 

Så argumentet ditt holder ikke vann. Man betaler for kvalitet, ok?

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...