Gå til innhold

BlueScreen ved oppstart


Anbefalte innlegg

I dag skjedde noe nytt da jeg startet opp maskinene min. Memory test gikk so mden skulle, windows loading kom opp, og så kom en blue-screen hvor det stod:

 

 

***STOP: 0x000001E (0xC0000005, 0xEB071A59, 0x00000000, 0x00000028)

KMODE_EXEPTION_NOT_HANDEL

 

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

 

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the Stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters.

 

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as chaching shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

 

Refer to your Getting Starterd manual for more information ontroubleshooting stop errors

 

 

Jeg fyrer opp Safe Mode. Da windows loading baren er ferdig loaded kommer denne meldingen opp:

 

 

press esc to cancell loadingxmasbus.sys

 

Jeg lar det bare gå og kommer til samme Blue-screen

 

Jeg restarter enda en gang og trykker denne gangen esc. Jeg kommer inn i Safe Mode men alt går ekstremt tregt. Det tar omtrent et minutt fra jeg trykker på startmenyen til den kommer opp. Jeg får heller ikke åpnet ting som "Min datamaskin" eller noe annet

 

 

Jeg har liten peiling på BIOS, men temeraturen var lave som normalt.

 

Etter litt prøv og feil ahr jeg også funnet ut at maskinen bare starter i Safe Mode with networkingm, snåle greier. Da jeg kjører vanlig Safe Mode skriver jeg inn passord, den loader og etter hvert kommert det et *biip* fra maskinen

 

 

Maskinene er:

 

Asus A7N8X-X

512mb ram Twinmos X 2

Seagate 160 GB hardisk

Radeon PC 9800pro

AMD 2800xp barthon

 

 

OS er Win 2000 professional

 

Noen som vet hva som kan være galt?? Setter kjempepris på alle gode råd :)

Endret av creation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...