Gå til innhold

Sony DCR PC-330 - noen som har LANG erfaring?


Anbefalte innlegg

Jeg har et 4-5 år gammelt Sony DV kamera (tror det er TRV 33). Fortsatt er jeg happy med billedkvalitet, men IKKE med formfaktor. Muligheten til å ta enkle digitalbilder er selvsagt fristende ved DCR PC-330. Brukererfaringene som ligger på "akamera" om dette kameraet sliter med at det er brukere som bare har KORT erfaring med kameraet. Alle nye duppedingser jeg kjøper er jeg happy med de første 4-5 ukene, det er først etter mange måneders bruk at jeg virkelig ser hva jeg ønsker annerledes :roll: Så: Noen der ute som kan hjelpe meg med langtidserfaringer på dette kameraet? Noen andre kjøperåd når formfaktor/størrelse er viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 5mnd. erfaring med Sony DCR PC-330 kontra Sony DCR-TRV30E som jeg har hatt i 3 år.

Største forskjellen jeg merker er foto delen.

På filming kan jeg ikke merke forskjell bortsett fra "rett" 16:9 modus på 330.

 

Jeg tror lydopptaket blir dårligere på 330,

så jeg skal skaffe meg en Sony ECM-HS1 mikrofon.

 

Så til poenget mitt. DCR PC-330 var et forhastet kjøp for meg. Hadde klart meg godt med mitt gamle TRV30E og skaffet et digital foto kamera til et par tusinger.

Kombinasjonen foto video fungerer ikke helt for meg..

 

Jeg klarer heller ikke helt å venne meg til størrelsen og fasongen på 330, :nei:

blir liksom klar av å filme lenge. TRV30E ligger mye bedre i hånden.

 

Smak og behag, mulig jeg er noe sær..

Lenke til kommentar
Jeg har et 4-5 år gammelt Sony DV kamera (tror det er TRV 33).

Jeg tror ikke det er TRV33 du har fra før. Det er snaut 1,5 år siden det kom på markedet. Det anbefales som et bra kamera av mange. Fin størrelse, "god nok" videokvalitet og grei pris. Mange mener at det ikke er noen som helst grunn til å kjøpe "vertikalholdte" videokameraer fordi de er "vanskeligere" å holde stødig, og mindre "bekvemme" å betjene.

Jeg har en TRV9 fra 1998 og er meget fristet av Elkjøp/Lefdals tilbud på TRV80 til 8995,-. Det bør være et særdeles godt kjøp. Den nye modellen (HC85) er omtrent samme pris, men har dårligere oppløsning på søker og skjerm. Riktignok er den lettere, men ellers illustrerer den godt hva som skjer i markedet nå. Vi får en Rema 1000-effekt når flesteparten av forbrukerne kun ser på pris. Til slutt er det bare Rema 1000-produkter igjen å kjøpe. Flere og flere produsenter lager kameraer som bruker knøttsmå videobrikker, har små skjermer, dårlige søkere, stort zoomområde, middels lyssterke objektiver, haugevis med dill- & dall-funksjoner ingen har bruk for, og stillbildekvalitet på nivå med mobiltelefoner.

 

Jeg vil heller ha 3ccd, god lysstyrke, vidvinkelzoom og null & niks av stillbilde/minnekort/overganger ("wipes")/webkamera/mp3-spiller-funksjonalitet - uten at kameraet behøver veie 1,5 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...