Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link 180 Mbit trådløs router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjører denne løsningen.

Fått bra omtale på overføringshastighet..

Er den bra i praktisk bruk også ? Mot Telenor ADSL ?

TR

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en trå gående angående denne routeren for en stund siden...

Finner ikke linken til den nå..

Men bludern svarte på den, og ikke skyt meg om jeg husker feil nå. Han sa at man ikke kunne bruke 11mbit kort på DI 624 108mbit routeren. Dette er feil. Det går helt fint.

Tilbake til routeren.. Jeg har gått til innkjøp av en stk slik og har når testet den i omtrent en ukes tid. Så langt er jeg stor fornøyd! Jeg har desverre ikke en "god" nok bærbar pc til å teste hastigheten på, men får 2000kb/sek tråløst uten problemer.

Leste en test på dinside også: http://www.dinside.no/php/art.php?id=102880

Ellers funker routeren uten problemer! Er ikke plaget av at nette forsvinner slik som jeg tideligere har lest noen er plaget med.

Skrevet

Det er mulig å bruke 11 Mbps kort, men da mister du all ytelsen som er fordelen til denne gatewayen.

Tidligere var det også enkelte implementasjoner av SuperG som ikke støttet andre klienter enn SuperG. For å få best mulig ytelse hele tiden bør denne være aktivert. Om du skal ha et 11 Mbps kort koblet på det meste av tiden ser jeg absolutt ikke behovet med å kjøpe en SuperG variant pga du ikke kan bruke den ekstra hastigheten.

Skrevet

Da tror jeg at jeg misforstod deg litt i den forige tråden.. Skal man ha en router med SuperG teknologien, må man selvfølgelig også ha SuperG kort. Hvis ikke, forsvinner jo noe av poenget. Jeg har også kjøpt kortet til Dlink, DWL-G650 eller hva det heter.

Eneste minuset jeg kan komme med så langt, er at det bare er en antenne. Jeg har også en 11mbit Dlink router med to antenner, og denne gir et mye sterkere signal. Omtrent 10% bedre, litt avhengig av hvor jeg er.

Men ute i hagen har jeg så vidt dekning med 108 mbit,(selvom denne skrur seg ned i hastighet), mens 11 mbit har middels god dekning.

Skrevet

Det er også noe jeg har lagt merke til med SuperG utstyret. Det har generelt lite å si om det er en eller to antenner. Men D-Link kommer snart med en ny firmware som dobler sendestyrken slik at rekkevidden skal bli bedre, jeg har derimot hatt store problemer med et aksesspunkt med maks tillatte sendestyrke og SuperG. Om dette er på grunn av dårlig firmware eller at teknologien ikke er moden nok vet jeg ikke enda, men håper at det kommer en ny firmware til denne enheten snart.

Skrevet (endret)

Sitter å klør meg i hode angående dette "Virtual Server" oppsettet på DI-624. På DI-614P+ kan man åpne porter fra-til, men dette ser ikke ut til å gå på DI-624. Tar jeg feil?

Håper det!! Litt kjedelig å sitte å åpne port etter port etter port etter port.......

Edit:

En ting til. I tillegg til å ha Router med NAT/firewall, har jeg også McAfee software firewall. Til den aktuelle pc'en har jeg bare åpnet port 21 og 80. Likevel ser jeg i "Innkommende loggen" i McAfee masse angrep som den har stoppet. Et eks.:

2004/04/25-11:08:12-213.115.75.105:2630-(c-694b73d5.013-1146-767374101.cust.bredbandsbolaget.se)-192.168.0.130:1025-network blackjack

Det er tydeligvis port 2630 eller 1025 som er blokkert her. Hvorfor? Stopper ikke min router disse portene da?

Endret av eirikjo
Skrevet

Når det gjelder porter ser det bare ut som at du kan åpne en og en port. Ihvertfall sånn jeg ser utifra bildet fra DI-624+ som jeg tok under testingen av denne.

Det kan derimot tenkes at du kan lage egne regler unner firewall delen (advanced - firewall). Her kan du lage fra og til porter og fra og til adresser på utsiden. Om det skal være en virtual server må du kun taste inn en ip adresse under local ip adress.

Når det gjelder de "angrepene" mcafee har stoppet er det sannsynligvis legal trafikk som har kommet igjennom D-Link routeren pga SPI funksjonaliteten. Porter på det nivået er som oftest web trafikk som du surfer på. Hosten som du viser er bbb i sverige, så det skulle ikke forundre meg om det er DC det er snakk om.

Du kan f.eks. se trafikken til din maskin ved å gå til kommandolinjen ( start - kjør (run) - cmd (nt/2000/xp) eller command (win95,98, me).

Så skriver du netstat i dosvinduet.

Du kan også sjekke om portene er åpne via www.grc.com.

Skrevet

hei, jeg har bestilt meg en whitebox cl1557, har ventet i 2 uker på den nå så jeg fikk med et sann g-turbo kort i den, det er 108 mb.

jeg har aldri vært borti trødløst nettverk før, men kan jeg kjøpe og bruke http://www.ndsdirekte.no/productinfo_spec.aspx?id=WRT54G denne?? og er ikke prisen på den veldig lav?

eller har dere noen andre som er bra og billige.

jeg har et hjemmenettverk med ca 5 maskiner, og en router ifra ngt. har server og alt da.. men skal bare ha den laptopen på nettet. er det da best å kjøpe den routern eller accesponkt? eller?

er det ingen som har en god guide til alt dette da?? ser på http://www.seattlewireless.net/ der har de lagt en hel by på trødløst.. det hadde vært konge å hatt her i norge oxo da.

Skrevet

Jeg trodde firewall delen, (advance-firewall) bare var for utgående. Altså maskiner bak routeren som skal ut på internett. Det sa Dlink til meg angående DI614P+ ihvertfall...

Nei, det BBF "angrepet" er ikke DC.. Kjører ingen fildelings prog..

Skrevet
Jeg trodde firewall delen, (advance-firewall) bare var for utgående. Altså maskiner bak routeren som skal ut på internett. Det sa Dlink til meg angående DI614P+ ihvertfall...

Nei, det BBF "angrepet" er ikke DC.. Kjører ingen fildelings prog..

Hvis du ser under firewall legger du kanskje merke til virtual serverene du har lagt til selv. så ja den fungerer til inkommende trafikk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...