Gå til innhold

Problemer med GPS på bærbar


JustMe

Anbefalte innlegg

Vel skulle sette opp en bærbar pc for en venn av en venn, har gjort dette noen ganger før og det har da gått helt smertefritt. Problemet denne gangen er at det ikke er noe com port på, så han hadde kjøpt en hub til usb som hadde lpt og com port på. Jeg tror denne hubben er roten til all onskapen, men det kan selvfølgelig være andre ting.

 

Jeg har fått kontakt med gps via hyperterminal, men når jeg prøver gps i c-map (dette skal brukes i båt) detter gps ut etter 5-10 sekunder og kommer på igjen etter ca samme tid.

 

Gps er av merket etrex garmin, usb huben heter Targus. Om det er noe mer info som er nødvendig så bare spør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker windows xp home ed. Hva mener du egentlig med

Synkroniserer du i tillegg med et navigasjonssystem for båter?

Jeg er egentlig ganske grønn når det gjelder gps, har satt opp noe lignende 2 ganger før både på bærbar maskin og stasjonær begge hadde da com port tigjengelig ( er rimelig sikker på at problemet ligger her ) og det virket fint uten serlige problemer. Men spørr om det er noe mer du trenger å vite.

Lenke til kommentar

Skjønner. Jeg tror muligens at du bør gå i Enhetsdriveren og undersøke statusen på LPT-port og COM-port. Er de aktive? Hva er de satt til å gjøre?

 

Prøv deretter med Refresh av enhetene og om nødvendig ta en omstart. Det er mulig at du trenger å konfigurere hub eller svitsjen på ny.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...