Gå til innhold

Amitech LCD-skjerm


applet

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte jeg skulle dra nytte av den kompetansen som faktisk finnes her. Jeg har en veninne som for tiden bor i danmark, hun skal kjøpe en ny skjerm og fant dette tilbudet:

http://www.amitech.dk/webprodukt/designpakker/15.asp

 

Er dette egentlig noe å satse på? Hun har ikke veldig god råd så jeg tror nok dette er grensen for hva hun kunne tenke seg å bruke på en ny skjerm. Hun spiller ikke spill men det er mulig hun ser noen filmer på maskinen, ellers bruker hun den stort sett til surfing, programering og dokumenter.

Personlig synes jeg oppløsningen var litt lav, men det er kanskje ikke noe annet å forvente med en 15" skjerm. Svartiden var veldig rask, men jeg mistenker at den er målt på en sånn bogus måte..

Ellers ser den helt grei ut og prisen virker ok, men kanskje noen av fourmmedlemmene har erfaring med amitech?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey Applet.

 

Du får som regel hva du betaler for når det gjelder LCD. Jeg har ikke testet den skjermen, men ut fra spesifikasjonene som er der kan jeg komme med mine antagelser hvis de er verdt noe for deg da:

 

 

1) til filmbruk er den helt grei. Husk at den har allikevel større oppløsning en en dvd film. Og jeg tviler på at skjermen vil ha etterslep i film da dn dvd viser 30 bilder i sekunder , som kommer bra ut selv i det dobbelte av oppgitt responstid opå skjermen.

 

2) den har kun analog inngang og det er vanskelig å si hvor bra den konverteren der er, men jeg vil anta at den ikke er av de beste.

 

3) den er sikkert helt grei i offise og å surfe med.

 

4) Jeg tror ikke hun vil få det skrapeste bilde og jeg tror baklysene vil skinne igjennom. Fargegjengivelsen vil heller ikke være optimal.

 

 

til den prisen er det sikkert et helt greit kjøp for en som har lite penger og ikke spesielle behov. Jeg tviler på at jeg ville anbefalt deg den, men som du sier hun bruker den sikkert minimalt.

 

Jeg ser at folk som kjøper skjermer jeg slakter ofte er fornøyde med sine kjøp, men dette er personer som ikke har noen krav til billedkvalitet. Disse er happy så lenge det er antydning til bilde på skjermen. Jeg tror hun hører til denne gruppen og vil derfor bli happy hun også :)

 

Vel det var mitt innspill, men dette er kun antagelser og ikke erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...