Gå til innhold

merkelig oveklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har en p4 3.0ghz som jeg tror jeg klokka til 7.5ghz i bios :dribble:

tror fordi det i core center og sisoft sandra står att den fortsatt 3.0ghz :hmm:

 

er det bare meg eller virker dette VELDIG merkelig

7.5Ghz :wow: Kan da ikke stemme!!!!

Endret av S:T:A:N:D
Lenke til kommentar
jeg har en p4 3.0ghz som jeg tror jeg klokka til 7.5ghz i bios :dribble:

tror fordi det i core center og sisoft sandra står att den fortsatt 3.0ghz :hmm:

 

er det bare meg eller virker dette VELDIG merkelig

Det er nok bare deg som er merkelig. Det er bare tok faktorer som du kan stille for CPU overklokking. Hav er din FSB? Hva er multipliieren satt til?

Lenke til kommentar
jeg har en p4 3.0ghz som jeg tror jeg klokka til 7.5ghz i bios :dribble:

tror fordi det i core center og sisoft sandra står att den fortsatt 3.0ghz :hmm:

 

er det bare meg eller virker dette VELDIG merkelig

Det er nok bare deg som er merkelig. Det er bare tok faktorer som du kan stille for CPU overklokking. Hav er din FSB? Hva er multipliieren satt til?

Neida. det er ikke han som er merkelig nei. Har vert borti noe av det samme. Bare med HD. Hadde en WD 4GB. Men i bios stod det at den var på 51TB som umulig kan stemme. Det kan være at samme har sjedd i dette tilfelle.

Lenke til kommentar

Det sto att det var en pentium 4 7,5 ghz i bios

på linja under sto det att jeg hadde 400mhz dural ddr da

 

måten jeg jorde det på var og trykke på delit under oppstart (for og komme in i bios), så endret jeg fdb fra 333 (som jeg prøvde først) til 500

 

jeg bare lurer på om det er noen sopm har hatt samme erfaringer/problem siden det da ikke blir mulig og klokke pcen fordi windos kjører proseroeren i 3.0ghz

Lenke til kommentar
Det sto att det var en pentium 4 7,5 ghz i bios

på linja under sto det att jeg hadde 400mhz dural ddr da

 

måten jeg jorde det på var og trykke på delit under oppstart (for og komme in i bios), så endret jeg fdb fra 333 (som jeg prøvde først) til 500

 

jeg bare lurer på om det er noen sopm har hatt samme erfaringer/problem siden det da ikke blir mulig og klokke pcen fordi windos kjører proseroeren i 3.0ghz

Huska å lagre endringene i bios? :p

Lenke til kommentar

ja jeg huska og lagre endringene i bios (esc og enter er lagnt fra verandre)

MP er 15 og fsb er 200mhz, det skal det i vertfal være når det er en cpu med 3000mhz?

 

tempen steg noe (ca 65 grader C), me ikke mer.

 

Jeg er bare ett eneste stort spørsmålstegn siden jeg tydeligvis ikke kan kokke cpu med bios, eneste alternati blir da msi core center som jeg heller ikke stoler på

Lenke til kommentar

Det er en veldig enkel forklaring på dette.

 

Du har ikke overklokket noe som helst. om du setter for eksempel multiplier opp i bios, og multiplieren er låst, så vil CPUen ignorere denne instillingen fra bios og boote opp med default multiplier uansett.

 

Det vil kanskje se ut som du har sinsyk overklokk i bios, men det hjelper ikek å tweake på instillinger som er factory-låst (ved midnre du låser dem opp da selvfølgelig).

 

Om BIOS i oppstarten derimot viser 7.5Ghz (der hvor du får opptellt harddisker, ram osv.) så må det være en BIOS feil. Jeg tror nok likevel at den der fremdeles viser 3Ghz, og der bare inni BIOS instillingene at det ser ut som du hat 7.5 Stemmer ikke dette?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
er bare og ta en 3 mark(2001) test,da vil du fort finne ut at du har en p4 3.0 ghz

 

men hvem vet,kansje du har fått en prototype av neste generasjon cpu

 

Hadde vert fint det, om jeg fikk 3d mark 2001 til og frostå att jeg har instalert dx9 slik at det ikke begyner og klage om att jeg må ha dx 8 eller nyere for og funke

 

desuter trenger jeg HJELP, jeg VILL klokke pcen litt, men får det ikke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...